Moving time  4 сата 45 минуте

Recorded август 2018

4,9
9,9

Погледана 348 пут(a), скинута са сервера 17 пут(a)

близу Saldes, Catalunya (España)

Senzilla i panoràmica ruta per la serra del Cadí on ens enfilarem cap a un dels cims més alts de la serra, el Comabona (2554 m), des de l'àrea de lleure del Coll de la Bauma, a Gisclareny (el poble més petit de Catalunya en número d' habitants). La ruta comença amb un fantàstic escalfament de pujada continua des de l'àrea de lleure on comencem passant pel Pas de la Cabra i la Pleta de la Guilla fins assolir el cim del Comabona que ens ofereix una espectacular panorámica amb la conca del Segre i la comarca de la Cerdanya al nord i l'imponent Pedraforca al sud. Des d'allà, continuarem carenejant a prop de l'estimball passant per diferents pics fitats i cotes secund'aries. Entre d'altres el cim de l’Aguiló (2526m) o el Pic de Llobateres (2458m) un cop passat el Pas de Gosolans. Continuarem per la carena-cresta de la Serra de Cortils passant per altres cims en un continu puja i baixa no massa exigent, el Pic del Migdia (2443m) o el Roc de la Trona (2456m) per exemple. Baixarem fins al bonic fons dels Cortils on podrem visitar el refugi lliure de la Cabana de Cortils i la seva font abeurador. Des d'allà tornarem a pujar i passarem per uns graus rocallosos que ens deixaran a l'altra banda de la carena arribant al Prat Llong on començarem a girar cua flanquejant la Serra Pedregosa. Arribats a prop del Coll Terrers per on hem passat a l'anada, començarem el vertiginós i continu descens cap al punt de partida passant pel bonic fons de la Coma Bona i més endavant per costeruts corriols pedregosos i envoltats de pins. A la volta, aprofitarem per visitar el petit poble de Gisclareny i el seu panoràmic mirador al nucli del Roser.

3 коментар(а)

• Слика од RogerBernadas

RogerBernadas 31.08.2018.

hola per arribar a l´area de lleure del coll de la bauma amb un cotxe normalet (ford fiesta) que tal esta la pista?.
    E vist una ruta de fa uns anys i la pista estava fotudeta.

• Слика од daniarkansas

daniarkansas 31.08.2018.

RogerBernadas, ara fa un mes la pista estava en bones condicions fins just arribar a l'àrea de lleure del coll de la Bauma, on la pista continua amunt i t'has de bifurcar a la dreta i fer una metres fins a la mateixa àrea. Aquells darrers metres si que estaven en força mal estat, molt irregular i encara bo que no havia plogut... Si puges una mica més amunt fins al mateix coll, de fet, la ruta passa per allà, crec recordar que hi havia espai per deixar el vehicle...

• Слика од Carles Lloret

Carles Lloret 09.09.2019.

La ruta puja força fort i sense treva. Pujant per la pista després de l'àrea de pic nic de la Bauma ja surt indicat a ma dreta "comabona 8 inici 9km". Es pot aparcar el cotxe allà mateix o un pèl més avall a la carretera just abans de l'àrea de lleure. Desde gliscareny la pista es apta per tots els turismes. També s'hi pot arribar desde el refugi de gressolet pero cal un 4x4.
    Les vistes durant tot el recorregut són molt maques. Val la pena.
    Cal dur força aigua pq no hi trobareu gaires fonts. A gaudir!