putovodja

06. мај 2021.

април 2021

Weather Forecast

A great hint to help you choose your outdoor gear and clothing!

Weather Forecast Weather Forecast

близу Preseka, Central Serbia (Serbia)

Trek počinje kod skretanja za selo Preseka kod putokaza ka Crnom vrhu. Put dalje vodi kroz selo, povremeno se mogu videti markacije. Kod poslednjih kuća preskače se rečica i nastavlja dalje putem do livade na kojoj se nalazi kabina kamiona pretvorena u "kućicu". Na samim vratima kabine imate putokaz koji vas usmerava ka Crnom vrhu, selu Berin Izvor i selu Preseka. Kod ove kabine treba zamotati putem koji vodi desno uz brdo. Usput čete nailaziti na markacije...Ukoliko želite da dođete do ulaza u jamu Bezdanku (dubina 80m) na tzv, Berinskoj ili Presečenoj čuki (1307m) sa puta kojim idete imate odvajanje na levo. Nisko na jednom drvetu postoji bleda markacija sa natpisom "БЗ" koja vam pokazuje gde se treba odvojiti. Prema saznanjima koje imamo, otvor se nalazi neposredno pre samog vrha, a negde iznad postoji još jedna manja jama. Jamu nismo tražili, tako da za sada nemamo preciznije podatke. Nastavili smo putem kojim smo išli, ka Crnom vrhu. Markacije nisu najbolje, ali vrh je vidljiv i lako je snaći se. Na samom vrhu postoji položen kamen sa natpisom nadmorske visine 1463m. Pogled odatle, međutim, nije spektakularan jer ga zaklanja rastinje. Lepši pogled je na putu do samog vrha. Slično važi i za Gnoj. Od Crnog vrha ka Gnoju i dalje ka selu, markacija gotovo uopšte nema, ali je lako snaći se. Relive video: https://www.relive.cc/view/v7O9V9gn8Q6