3,8
7,6

Погледана 630 пут(a), скинута са сервера 6 пут(a)

близу Bigues i Riells, Catalunya (España)

Des del carrer Pit-roig del Serrat de l'Ametlla, s'agafa un camí, on hi ha una tanca amb la porta oberta, que voreja i rodeja el Serrat del Pollancre, i que s'anomena, segons l'ICGC (mapes de l'institut Cartogràfic i Geològic de Catalunya) camí del Sot de Bellobir. Se segueix la pista fins que es travessa el torrent del Pollancre i es gira a l'esquerra direcció Can Berga i Can Pau Boget. Una mica abans d'arribar a Can Pau Boget, deixem la pista i s'agafa un camí que puja per la dreta. Al cap d'una estona trobem un camí que ve per la dreta, però es continua recte cap a les Costes del Traver on trobem un camí, senyalitzat amb fites, que s'enfila per la dreta cap el Grau de les Escaletes. Anem pujant vorejant els cingles, fins que ve el tros fort de pujada fent ziga-zagues pels costat del grau de les Escaletes fins a arribar a dalt on trobem la pista del Traver. Girem a la dreta per anar fins al cim del Grau de les Escaletes per a contemplar la vista de tota la vall del Tenes i de la Riera de Caldes des del Puiggraciós al Cingles de Bertí,
Reculem i agafem el Camí del Traver direcció cap el Turó de les Onze Hores, tot baixant per solell del Traver per sobre els cingles de Bertí fins a arribar al Turó de les Onze Hores.
Des del cim esplèndides vistes de la vall de Riells i Sant Feliu de Codines amb les muntanyes de Sant Llorenç de Munt i el Montcau com a teló de fons.
Refem el camí fins al Grau de les Escaletes que deixem a mà dreta i arribem a una cruïlla que per la dreta va cap al Grau Mercader i el collet de Can Tripleta i per l'esquera cap a Can Mestret. Nosaltres continuem recte tot pujant per unes roques que tenim al davant. El camí al principi es una mica confós, però s'agafa bé, i anem pujant tot vorejant el cingles de Bertí per la part de dalt. En arribar a la part més alta girem cap a l'esquerra, en direcció nord, tal com també ho fan el cingles, fins que arribem al Grau de Montmany. Durant el camí, molt bones vistes del Puiggraciós, de la zona sud dels cingles, igual que des del Grau de les Escaletes, i de la zona est amb la vall del torrent de Maries amb el poble de Montmany i el Montseny al fons.
Baixem pel Grau de Montmany, amb forta pendent el primer tram, després el camí es va suavitzant fins que arribem a una pista. Continuem per la pista en direcció al Santuari de Puiggraciós. Visitem el Santuari, l'antiga Torre de comunicacions i l'antiga capella de Nostra Senyora de Puiggraciós.
Des del Santuari agafem un camí que surt de sobre la zona d'aparcament que de seguida desapareix i s'ha de passar pel mig dels matolls, arbres i bardisses, de tant en tant el camí es fa més visible i a voltes fonedís, el que indica que poca gent el fa servir, fins que trobem la pista que puja al cim del Puiggraciós. Pugem cap a l'esquerra en forta pendent fins a arribar al cim. La vegetació impedeix veure les excel·lents vistes de l'entorn (Si es pogués pujar a la torre de guaita contra incendis seria un altra cosa).
La baixada la fem pel costat contrari d'on hem pujat en direcció cap a can Pollancre. Abans d'arribar-hi una senyalització que indica finca particular i ens desvia per darrera la casa i a una pista en direcció cap el santuari. En trobar uns cables d'alta tensió que creuen el camí agafem un camí que ve per la dreta del cim del Puiggraciós i que baixa per l'esquerra fins a una torre d'alta tensió i que continua baixant fins a arribar al coll de Can Tripeta.
Del coll surt un sender que baixa cap el Sot de Bellobir i a la pista que hem fet de pujada del camí del Sot de Bellobir. Anem seguint la pista fins a arribar al punt de sortida, el carrer del Pit-roig de la urbanització del Serrat de l'Ametlla.