Maslačak

близу Ram (Serbia)

23.04.2017.
Ram i Zatonje
organizator i vodič Vlada R.
broj učesnika 24
trasa: tvrđava Ram - skela (odavde ide trek) - vidikovci ka Dunavu - vrh Gorica - Zatonje - put uz Dunav - Ram

Nakon subotnjeg pešačenja u Mađarskoj u nedelju rano ujutro sam se uputio ka Beogradu vozom koji ovaj put nije mnogo kasnio pa sam na zborno mesto stigao taman na vreme. Saznajem da od planirane akcije Koštunići i Ravna gora nema ništa, vremenske neprilike su takve da je nerezonski krenuti ka tamo. NIšta strašno, idemo tamo gde je suđeno. Ram i Zatonje, Ramsko-zatonjska peščara. Valjda mi je ovaj period godine suđen za peščare.

Minibus plus putnički auto, 24-25 planinara željnih novih avantura. Autoputem do usključenja ka Požarevcu pa truckavim putevima ka selu Ram na obali Dunava. Kiša lije, možda nekom nešto nije jasno ali ja znam da je Vlada sve dogovorio sa onim gore, da će sve biti kako danas biti mora.
Kraća pauza u selu Kličevac, zagušljiva kafana, prava seoska, biram ipak predah od putovanja pod krovom nezavršenog doma kulture (bar mi tako izgleda namena tog objekta). Nakon predaha u Kličevcu sledi još desetak minuta vožnje i stižemo u Ram. Pre polaska na pešačenje poseta tvrđavi koja se još uvek renovira. Spuštamo se dole do obale, do mesta odakle polazi skela za Banatsku Palanku. Završne pripreme za pešačenje su u toku, i gle čuda kiša odjednom prestaje.

Sve je lakše kada znaš da bar nećeš kisnuti, ajd što noge mogu biti mokre ako nemaš dobru obuću, činjenica da sam ovaj put poneo i patike me potpuno opuštaju što se tiče mogućnosti mokrih nogu i cipela. Bio sam ovde već dva puta, jednom pre pet, šest godina a drugi put pre godinu dana, kretao sam se tada u kontra smeru, sada Vlada vodi nešto drugačijom trasom. Penjemo se odmah nagore, izbijamo kod ostataka nekadašnjeg utvrđenja, vidici na Dunav su sa svake čuke izvanredni, i pogled doseže mnogo dalje nego pre godinu dana, nije mi ni najmanje žao što sam danas ponovo ovde.

Nakon prelaska grebena i silaska na put uz Dunav idemo do Zatonja, pred prodavnicu na pivo ili neko drugo okrepljenje. Povratak je delom istom a delom nešto drugačijom trasom, većim delom uz sam Dunav, na dva mesta nailazimo i na granične kamenove, Dunav je granica između Srbije i Rumunije. Nakon nepunih 20 km ili punih 20 km ako se uračuna i deo od tvrđave do skele zavšavamo akciju. Pošto nijedan restoran u Ramu sada ne radi nema gde da se uđe i malo posedi i popriča nakon pešačenja. Vlada uz sve to želi i da mi izađe u susret i da me do polaska voza u pola sedam vrati do Beograda. Hm, ili možda želi da me se što pre reši?

Malo neobično kada se za dana, dok je sunce još uvek visoko na nebu planinarska acija završi i kada se vratiš u svoj grad. Naravno da ovo važi za sve učesnike osim mene, ja sam se do svoje kuće još prošetao Novim Beogradom jedno 2-3 km, klackao pet sati u putničkom vozu, vozio bicikl još pola sata do Palića. Nije mi teško palo ništa, da mogu sutra bih opet koliko god nije lako biti planinar u Subotici. Koštuniči i Ravna gora će biti dodati na spisak koji sam već poslao Vladi, da me ima u vidu u svojim planovima za ovu ili narednu godinu.