Преузми

Број тачака

02. новембар 2014.

Подијели

Погледана 10136 пут(a), скинута са сервера 263 пут(a)

близу Ripoll, Catalunya (España)

La Ruta dels set gorgs, una ruta que transcorre paral·lela al torrent del Estiula, les aigües desemboquen al riu Merdàs prop de Campdevànol (Catalunya, Espanya).

Aquesta ruta té una dificultat baixa i es pot realitzar en 3 hores a peu començant per Campdevànol, però he decidit començar des de Ripoll per gaudir més del increïble paisatge natural i acabar amb la trobada dels diferents gorgs.

Punt de partida, estació de Renfe de Ripoll, ens dirigirem cap al riu Ter i caminarem fins a la passarel·la, un cop creuada la passarel·la, anirem cap al carrer Concepció Ducloux, ens creuarem amb la C-17 i ens introduirem al Carrer C-Urbanització la Torre, caminarem una bona estona fins a arribar a dos camins, prendrem el de l'esquerra (Torrent d'Engordans), seguirem sempre per aquest camí fins a arribar al 2n punt d'interès Ermita del Remei, la qual es podrà visitar.

Continuarem pel mateix camí, sempre per la dreta fins a arribar a una altra separació de camins, del qual agafarem el de l'esquerra (Riera de Vilardell) i (Riera de Bufatals).

Fins a Torrent d'Estiula, sempre pel mateix camí, trobarem un altra desviació i agafarem el camí de la dreta.
Uns 11 km en total fins a arribar a la part interessant de la ruta, els gorgs.

Al llarg de la ruta podrem gaudir de 7 gorgs. El camí està molt ben indicat i no té pèrdua.

Un cop arribem a la primera cascada, les següents són a 10 minuts cadascuna. Així podreu aprofitar i donar-vos un bany.

7 Gorgs:

1. Gorg del Colomer
2. Gorg Petit del Colomer
3. Gorg del Forat
4. Gorg de la Bauma
5. Gorg de l'Olla
6. Gorg de la Tosca
7. Gorg de la Cabana

Aquesta seria la part més interessant de tota la ruta, ja que podem gaudir del paisatge, fer salts en les cascades (però sempre vigilant).

Trobarem Tot ben senyalitzat pels diferents camins, arribarem cap a la Font de Querol i molt a prop d'aquesta trobarem una Àrea de pícnic.

Per acabar la ruta anirem per El Merdàs direcció Campdevànol fins a localitzar al tren.

RECOMANACIONS

Prismàtics

Càmera de fotos o vídeo

mapes

Comprovar l'aigua abans de banyar-se, la seva profunditat si té pensat realitzar un salt i sobretot amb precaució.

Important,respectar el medi ambient, no deixar escombraries, així tothom podrà gaudir d'aquesta magnífica ruta.

La ruta és plenament aconsellable pel seu atractiu natural, amb facilitat d’accés i recomanable per a tots els públics, ja que no té massa dificultat.

Verski lokalitet

Ermita del Remei

L´Ermita queda uns metres elevada sobre el camí, a la nostra dreta, en una tranquil.la raconada on cada segon diumenge del mes d´octubre s´hi fa un aplec.

Gorg del Colomer

Gaudir de la magnífica panoràmica. És el més bonic i i gran. L’aigua salta sobre una paret de pedra d’uns 20 m.

Gorg petit del Colomer

Creuant el torrent, arribem en 10 minuts des de el gorg del forat.

Gorg del Forat

El gorg del forat, anomenat així perquè a la dreta té com una cova.

Gorg de la Bauma

El gorg de la Bauma, que també respon al seu nom i té un forat amb efecte xuclador.

Gorg de l'Olla

Curiós perquè realment forma una gran olla, d'aquí el nom el gorg de l'Olla.

Gorg de la Tosca

la Tosca, anomenat així per un tipus de pedra, la tosca, similar a les estalactites, que es forma quan precipita el carbonat calci que porta l'aigua del torrent sobre la roca.

Gorg de la Cabana

Un salt que forma tres petits gorgs situats esglaonadament.
Fontana

font de Querol

La font del Querol, indret molt concorregut pels campdevanolencs per anar a passar el dia i fer dinars de camp.
Piknik

Picnic

Zona adaptada per gaudir d'un pícnic en bona compania.
Orijentir

RENFE Campdevànol

RENFE Ripoll

5 коментар(а)

• erikpr10 23.07.2015.

Camino muy fácil

• tx94 22.11.2015.

Fàcil i paisatges molt bonics. Únic a tenir en compte que no es curta.

• Wilfried87 20.05.2016.

Fácil de realizar aunque se recomienda hacerla en verano, este mes de mayo la ruta por bosque con barro es entretenida pero uno se arriesga a mas de un resbalón.

Gracias por el aporte.

• jiaxiaozhuo 17.03.2019.

I have followed this trail  проверено  View more

Una mica dura però ha sigut una bona ruta

• Слика од Sed3crem

Sed3crem 05.03.2021.

La hicimos en invierno, un día entre semana, con lo cual, no nos encontramos con nadie. Una maravilla el entorno, todo nevado y los gorgs totalmente helados. Nos queda pendiente realizarla, en algún momento, en primavera.