4,7
9,5

близу  Rogavčina (Serbia)

Autom dolazimo do seočanskih kuća (sa leve strane preko reke Vranjuše) gde nalazimo zgodno mesto za parkiranje. Odatle nastavljamo peške prema Mašineriji (oko 2km) do koje vodi makadamski put. Uživamo u lepotama prirode. Na Mašineriji se na jednom mestu spajaju 3 potoka koji i čine Vranjušu koja niže, zajedno sa Zagržom čini Rasinu.
Ovu lepotu svakako treba videti.
Na Mašineriji se put račva u 4 smera a mi nastavljamo desno. Narednih 4,4km pratimo makadamski put na kom ima dosta raskrsnica pa valja biti oprezan.
Na celoj stazi ne postoje markacije. Za završni uspon na Crni Vrh je potrebno malo improvizacije jer sa istočne strane ne postoji nikakva stazica kojom bi se moglo do vrha već se ide kroz retku bukovu šumu ali nam to nije predstavljalo nikakav problem.
Veći problem je bio nekih pola metra snega u zadnjih 250m uspona.
Nakon 4,h i savladanih 740m uspona stižemo na vrh. Nakon kraće pauze nastavljamo dalje i prema planu spuštamo se sa zapadne strane kroz bukovu šumu do makadamskog puta kojim nastavljamo levo. Za povratak se može izabrati više opcija i puteva a mi smo odabrali jedan od težih koji podrazumeva još nekih 200 m uspona i još malo improvizacije kroz šumu ali se nismo pokajali jer obiluje šumskim potočićima i bilo je pravo uživanje. Posle savladanih 17km izbijamo ponovo na Mašineriju ali iz drugog smera odakle nastavljamo istim putem do auta.
Stazu sam svrstao u teške zbog snega ali bi u drugim uslovima mogla da se svrsta u srednje.
Iako zbog šumovitog vrha nismo uživali u pogledu na okolne vrhove, svakako preporučujem ovu stazu jer sve ostalo je bilo pravo uživanje.

• Слика од Miki978

Miki978 03.04.2016.

Pogled na Željin https://sr.wikiloc.com/rute-pjesacenje-po-planinama/rogavcina-crni-vrh-ravna-planina-12633338/photo-7767114