JEP BOIX

Uploaded 15.08.2014.

Recorded август 2014

5,4

Погледана 5434 пут(a), скинута са сервера 220 пут(a)

близу  Sant Antoni de Calonge, Catalunya (España)

Ruta circular que es comença a l’església de Sant Antoni de Calonge. Inicio la caminada pels carrers de Sant Antoni en direcció a Palamós, arribo a l’església de Santa Eugènia de Vila-roma, la primera parròquia de Palamós, documentada l’any 1163.
Continuo per camins i corriols, passo a prop del càmping King’s i la sureda d’en Gorgoll, tot seguit arribo al mirador de Roques d’Ase: bona atalaia on ja es pot divisar, a la llunyania, el mar. A partir d’aquí tot és baixada. Arribo al camí de Ronda i a la primera cala, la del Crit. Per accedir-hi cal baixar per una escalinata, al costat de la qual hi ha tres barraques. Per continuar el camí s’ha de passar per un forat a la roca.
Seguint el contorn de la costa arribo al mirador de les Illes Formigues que són just al davant. Vaig resseguint el Camí de Ronda passant per les cales de Rocabona, Remendon, Estreta... En un punt del camí em desvio per veure la Barraca d’en Dalí: http://ca.blog.costabravas.com/barraca-den-dali/. La barraca té la peculiaritat de tenir la porta original i surrealista doncs està completament desplomada, inclinada. Reculo un petit tros del camí i prenc un corriol a mà dreta que em porta una altra vegada al Camí de Ronda. Arribo a la Foradada i al Poblat Ibèric de Castell, també conegut amb el nom de Castell de la Fosca. És un assentament dels ibers que data del segle VI aC fins a l'època romana, que va tenir el seu màxim esplendor durant els segles IV i III aC.
Continuo el camí passant per cala de Castell i cala s’Alger, que és una amagada i pintoresca cala allunyada de les massificacions, prova d'això, és que ha estat immortalitzada per molts pintors.
Continuo resseguint la costa fins arribar al castell de Sant Esteve de Mar o de La Fosca, les ruïnes es troben situades a l'extrem de llevant de la platja de la Fosca en un promontori de roca granítica que s’endinsa a l’aigua formant una península.
Baixo a la Platja de la Fosca i passo per Cap Gros, les vistes des d'aquest punt són magnífiques. I arribo a El far de Palamós, conegut també com el far del Molí Palamós on hi ha molt bones vistes. Continuo pels passeigs Palamosí i de Sant Antoni de Calonge arribo a l’església de Sant Antoni donant per acabada la ruta.
Salut i bona caminada.

Cala s'Alger
Cap Gros
Castell de Sant Esteve de Mar
Cruïlla, curriol a la esquerra.
Càmpig

4 коментар(а)

• Слика од Marta Arnau

Marta Arnau 02.09.2018.

I have followed this trail  проверено  View more

Ens ha agradat molt la ruta, paisatges espectaculars. Com indica dificultat tècnica moderada, hi ha pujades i baixades que has de portar un calçat ben equipat.

• Слика од JEP BOIX

JEP BOIX 02.09.2018.

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració. Salut Marta!

• sergitcies 13.01.2019.

Es pot fer amb patinet electric?