2,0
4,0

Погледана 34 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу Matadepera, Catalunya (España)

Ruta circular pel Parc Natural de Sant Llorenç del Munt des dels dipòsits de Matadepera, passant pel Lucky Txei, la cova de les Ànimes, el Vano i pujant fins la Mola

Camí de la Senyora

Mal Pas de la Castellassa

Mola

Morral del Drac

La Cova del Drac és també conegut com el Morral del Drac. La cova és un impressionat monòlit de 25 metres d’altitud de forma prismàtica amb una cavitat al centre que el travessa de costat a costat (E-W) i tan mateix te una altre cavitat en direcció N que comunica aquesta amb el exterior. Des de lluny el seu perfil sembla el d’un queixal. El seu nom ve donat per la llegenda sarraïna que diu que el drac de Sant Llorenç dormia en aquesta cova (Veure anònim del segle IX: http://www.lamola.com/contes/drac/). A pocs metres trobem un coll, és el punt de trobada de quatre corriols: el del centre, per el que, venim i que ens portaria a la Mola; el de l’esquerra; el de la canal de Santa; i, finalment, el de la dreta, que, per la canal de l'Abella, baixa en direcció a Can Pobla.