djomlacar

1,4
2,9

близу  Brezova (Serbia)

Prvo hvala korisniku SOLEKS na prilozenoj ruti ciji trek smo koristili. Elem posle obilaska Studenice, jednog od najlepsih manastira u Srbiji, nastavismo asfaltnim putem ka Ivanjici i primetismo kako je od cele rute Usce-Ivanjica ovaj deo oko Studenice mozda i sa najgorim asfaltnim delom. Uglavnom posle 8-9 km stize se do pocetka rute, mi smo parkirali sa desne strane puta pri prelasku na kolski put, tu se nalazi kuca koja sa slapovima odmah ispod nje odaje utisak kao da ste u hobitskom Okrugu. Odmah ispod mosta je i lep vodopad kojim se recica uliva u Studenicu. Predje se nekih 50 m po asfaltu i nailazi na relativno sirok put koji odmah krece strmo uzbrdo. Ima i znak na kome pise mislim Savina Isposnica, uglavnom ne mozete omasiti. Put do prve isposnice je lep, ide se kroz sume manje ili vise sirokom stazom koja je sasvim solidno markirana. Posle nekih 25 minuta stize se do prve isposnice iliti Donje. Tu se nalazi cesma Svetog Save pored koje smo nasli par stapova. Posto smo se okrepili solidno hladnom vodom nastavismo dalje stazom koja ide preko mostica, iza tarabe od prve isposnice pravo dalje u sumu. Staza nadalje je jako lepa i uradjena u stilu serpentina kako bi se ublazio uspon. Posle nekih 20 minuta stize se do fenomenalnog vidikovca gde preporucujem odmor i neiscrpno fotkanje :) Posle jos nekih 15-ak minuta konstatnog cik-cak uspona stize se do vrata i oznake na zidu da je objekat pod zastitom drzave. Kada otvorite vrata ugledate jedan od fantasticnijih prizora verovatno u celoj Srbiji. Uostalom, ako mi ne verujete, pogledajte slike i reportazu, govore vise od 100000000 reci :) Povratak je istom stazom, s tim sto vam za silazak do glavnog puta ako ne stajete usput treba oko 30-35 minuta. Preporuka za obilazak