SOLEKS

4,4
8,8

близу Sisevac (Serbia)

Staza poznata i kao "staza Petruških monaha", samo u lakšoj varijanti, pošto zbog lošeg vremena nismo silazili u klanac do ostataka 2 crkve. Inače ova staza se obično ide od Popovca, obilaskom Petrusa, pa ka Sisevcu. Mi smo išli obrnuto kako bi sačekali da prođe jutarnja kiša, a to vreme smo proveli u obilascima manastira Ravanice, vrela Crnice i manastira Sisevca, kao i u ispijanju kafe u restoranu Potočara u Sisevcu. Iz Sisevca smo na turu krenuli u 11.30. Od manastira asfaltom 900 metara do silaska na stazu. Već na asfaltu smo primetili markacije, i njih smo mogli da pratimo gotovo čitavim putem, iako smo imali wikiloc trekove GBole-ta i kovacd-a. Staza je divna, u početku ide uz reku, a onda vuče putem uz desnu stranu klanca. Gore je posebno atraktivna, jer se nailazi na divne vidikovce. Na jednoj oštroj krivini se sa širokog kamionskog puta prelazi na šumski, markacija nije odmah vidljiva, ali je ima na 10-ak metara (wpt sa puta u sumu). Tu staza postaje prava planinarska i kreće uzbrdo kojih 10 minuta, a zatim ravno grebenom spušta pravo u selo Zabregu.( Napomena! Ako želite da idete u manastir Namasiju, a treba da želite, na stazi koja silazi niz greben je obeležena raskrsnica, gde možete da skrenete levo i da dođete do manastira odozgo, pre nego uđete u selo. Ovo je važno u doba velikog vodostaja, pošto smo mi imali problem da dođemo do manastira sa strane sela, jer se nije moglo uz reku, pa smo išli nekom strmom stazicom koja nije problem za iskusnije planinare, al jeste za 30 početnika, koliko ih je bilo u našoj grupi. Sa ove strane sa puta se silazi livadom, pored voćnjaka, do mostića, kod manastira. Ova opcija nije interesantna, ako idete od Popovca tj. jeste za odlazak iz manastira, kako smo mi uradili.) Manastir Namasija, ispod stene, na okuci reke je zaista divno mesto. U selu Zabrega se nalazi još jedna stara crkva, sv. PETKE, koju nismo obišli i ubeležili. Dalje se ide kroz selo, pored trgića sa tablom, pa posle prodavnice, levo, na 50 metar pored škole, i dalje tim putem, do manastira sv. Jovana Glavoseka. Od njega pogled baca na pećinu isposnicu i Krstatu stenu, ka kojoj smo krenuli tako što smo prešli most, skrenuli uz reku 100 metara i uhvatili markiranu stazu koja je vodila uzbrdo, pravo ka steni. Uz put smo videli ostatke bedema starog Petrusa, a kod stene dobili lep vidikovac na klanac i na Pomoravlje. Tu nas je sustigao Vlada Iz Zabrege, koji je predsednik društva Petrus iz Zabrege, i bio naš vodič. Ako idete grupno pozovite ga, on je voljan da pomogne i bude vodič, br. tel. 062 541 661. Inače on, njegovo društvo i pl.klub Javorak su markirali ovu divnu stazu. Sa brda se do crkve Petruske, Blage Marije, koju meštani zovu Ognjenom Marijom (jer je tad sabor) silazi stmom serpentinom i njome se i vraća, po savetu Vladinom, pošto je drugi put, pored kopa cementare, kako kaže Vlada, nebezbedan. Dalje se ide nizbrdo, pa traktorskim putem, kroz njive do asfalta kod prvih kuća u Popovcu. ( polazak u 11.30. u 14.00 zabrega- Namasija duga pauza 15.30 polazak oko 19.00 Popovac sa dužim zadržavanjima na lokalitetima.)
Zahvaljujemo udruženju Petrus i PK Javorku na markacijama i pomoći, kao i GBoletu i kovacdu na trekovima.
Puno pozdrava PK Jastrebac, Kruševac.
VRELO CRNICE I PECINA
manastir Sisojevac
Namasija
crkva Jovana Glavoseka
Krstata stena

• Слика од SOLEKS

SOLEKS 14.04.2014.

Planinarska sekcija Gimnazije u Krusevcu https://sr.wikiloc.com/rute-pjesacenje-po-planinama/sisevac-klanac-crnice-zabrega-petrus-popovac-6565842/photo-3642483