kusevija

Recorded јануар 2015

2,9
5,9

близу Mataruška Banja, Central Serbia (Serbia)

PLANINARSKO - REKREATIVNE STAZE MATARUŠKE BANJE

~ PLAVA STAZA~

Početak trase je kod autobuske stanice u Mataruškoj banji. Često saobraćaju gradski autobusi na relaciji Kraljevo - Mat. banja, svakako savetujem da za detaljnije informacije pozovete stanicu u Kraljevu (br. 036/313-444). Nastavite dalje glavnom ulicom u banji i nailazite na pijacu, gde se nalazi i most preko potoka Pećinac (100m od hotela Termal), skrenite levo i nastavite uz potok, Pećinskom ulicom. Ovde se staze razdvajaju, ima ih četiri. Posle stotinak metara prvo odvajanje je za narandžastu stazu, dužine 4,5km. Nastavite da pratite trasu pošto ovoga puta nas zanima plava staza. Nakon 800m je odvajanje za zelenu stazu, skretanje je prepoznatljivo po velikom boru i spomeniku. Ove dve staze se spajaju pri samom vrhu i zajedno izlaze na sam vrh. Nastavite dalje Pećinskom ulicom do osnovne škole, gde se sa leve strane nalazi skretanje za crvenu stazu koja se posle pređenih 3km spaja sa plavom. Plava i crvena su nešto lakše staze od prethodno navedenih. Da bi došli na početak plave staze potrebno je da od škole nastavite pravo, do groblja, zatim skrenete levo i makadamskim putem nastavite pravo. Staza je u početku krivudava ali posle prolazi kroz lepu borovu šumu. Posle 1,5km stiže se do kolibe lokalnih lovaca, idealne za kraći predah i okrepljenje. U blizini kolibe nalazi se izvor, ne tako pouzdan što se tiče vode, preporuka je da ne koristite vodu za piće, već samo kao tehničku. Sledeća deonica je za mnoge najlepši deo staze, zato što prolazi stranom koja je poznata po odličnim vidikovcima na Golijski masiv i čuvenu lakat krivinu na Ibarskoj magistrali. Uživajte u pogledu! ;)
U nastavku očekuje vas najteži deo na ovoj trasi, uspon uz kosu poznatiju kao Kukuroža. Olakšavajuća okolnost je to što vam se sa desne strane otvara pogled na vrh Čiker, jedan od vrhova planine Stolovi. Ubrzo stižete do vrlo važene raskrsnice, gde treba da skrenete levo i spustite se do sedla ispod samog vrha Oštre glavice 728m. Ako budete imali sreće u deonici dok budete izlazili na sam vrh moguće je videti i divlje konje. Oštra glavica je jedan od najlepših vidikovaca u okolini Kraljeva, sa nje možete videti i ostale planine u blizini. Čemerno, Troglav, Jelicu, Gledićke, a po vedrom danu moguće je videti i Rtanj.

Dužina staze: 16km
Uspon: 500m

Staze možete da kombinujete kako bi izbegli da povratak bude istom stazom.

Staze je obeležio i markirao poznati kraljevački planinar Branislav Binić - Bine

Sve informacije vezane za trasu: