Maslačak

24. мај 2021.

мај 2021

Send to your GPS

Download trails from Wikiloc directly to your Garmin, Apple Watch or Suunto.

Send to your GPS Send to your GPS

близу Gradisče, Central Serbia (Serbia)

22. maj
vodič Dejan V.
učesnika 20

Posle dugog putovanja stižemo na proširenje pored puta posle tunela broj 8 na putu kroz Sićevaćku klisuru.
Kroz Ćirin prolaz polazimo na uspon. Staza vodi do sela Gradište, na kraju sela je izvor sa hladnom, pitkom vodom Dalje vode nema ili bar mi nismo nailazili na vodu pa treba kod sebe imati dovoljno s obzirom na dužinu i težinu staze kao i samu konfiguraciju terena.
Dan je bio lep, sunčan pa nismo imali potrebu da previše žurimo, gledali smo da što više uživamo u svakom trenutku na pomalo nepravdeno zapostavljenim Svrljiškim planinama, sa kojih puca pogled na greben Suve planine, daleko poznatije komšinice i mnogo češće posećene planine.
Strmiji deo staze kreće od drvene barake, šumske kuće, pod vrhom nailazimo na manje krdo konja.
Sa vrha se vide mnoge planine na kojima smo bili u bližoj ili daljoj prošlosti.
Silazak sa vrha Pleš, na koji smo se penjali danas je stazom prema Sićevu, duž staze se nailazi na putokaze koji upućuju ka selu Ostrovica (da ne bude zabune, naselje se pre Sićeva, postoji odvajanje). Staza većim delom vodi blago nizbrdo, tek u završnom delu je spust nešto strmiji do nailaska na pve kuće Sićeva. Završetak je bio na parkingu i okretnici autobusa, nešto niže niz stepenište se silazi do prodavnice.

Odlična staza, zahteva nešto kondicije, preko 1000 m uspona sigurno ume da oznoji.

Baza/Radio Predajnik

920 m visina

Parking

Ples (1267)

Pocetak staze, Cirin prolaz (280 m)