• Слика од TIROL - ROSSGRUBERKOGEL

Recorded септембар 2016

2,7
5,5

Погледана 169 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу  Dorf, Salzburg (Austria)

Visita del final de la vall de Kirtbühel més enllà del Pass Thurn i caminada per la frontera entre el Tirol i l'estat de Salzburg amb ascensió al pic de Rossgruberkogel. Un kilòmetre més avall del pas hi ha les instal·lacions del telecabina que ens pujarà fins a Resterhöhe on iniciarem la ruta.

Comencem a caminar, per l'itinerari 61, cara avall en direcció al llac que hi ha sota nostre i que voltarem tot deixant-lo a la nostra dreta per, tot seguit, agafar la pista que s'enfila pel vessant del Hanglhöhe fins al coll.

Des d'aquí anem fent la carena per una pista més o menys planera fins que passat un petit estany ens caldrà fer un sifó d'uns 50 metres de desnivell. Al fons de l'esmentat sifó hi ha un pal indicador on ens cal deixar la pista i pel costat d'un filat agafar el sender marcat com a 61a que ens durà fins al cim.

Per arribar-hi seguirem el sender força fressat i que s'enfila cada cop més pendent fins a superar un sortint rocallós. Un cop superat, el camí planeja fins la base del cim pròpiament dit. Per enfilar-nos-hi seguirem el sender que passa per un tram una mica aeri però ens podrem ajudar d'un cable agafat a la roca. Un cop dalt del cim cal anar en compte dons el vessant contrari per on hem pujat és un estimball considerable. Sempre però ens podem agafar a la gran creu que hi ha.

Per tornar desfem el camí de l'anada només amb alguna petita variació un cop ja coneixem on som.

Es qualifica de difícil en comparació amb la resta d'excursions que tenim entrades. Per persones avesades a la muntanya no ho és.

Temps efectiu tres hores i un quart.