redhit

Uploaded 26.08.2018.

Recorded август 2018

8,5

близу  Topli Do, Central Serbia (Serbia)

Kondiciono izuzetno teška i zahtevna planinarska tura. Želja mi je još od prošle godine bila da spojim u jednoj akciji dva dvohiljadaša našeg dela Stare Planine, dobro poznati najviši vrh centralne Srbije - Midžor i mnogo manje poznat i posećen Dupljak. Ako se ovome još doda i polazak iz Toplog Dola i prelepi Babin Zub koji je šteta preskočiti dobije se ono što i cifre pokazuju, 34 km pešačenja sa preko 2100 m visinske razlike u usponu i isto toliko u spustu. Akcija je izvedena krajem avgusta i sunce je dodatno otežavalo kretanje. Krenuli smo u 6 ujutru iz Toplog Dola šumskom stazom ka Babinom Zubu. Nakon 9,5 km stiže se do raskrsnice gde se desno ide ka Dupljaku i Midžoru a levo ka vrhu Babin Zub. Nedaleko od raskrsnice nalazi se Ski bife gde smo napravili pauzu za osveženje i uživanje u pogledima ka vrhu koji ćemo uskoro posetiti ali i veliki deo masiva Stare planine. Do najviše stene Babinog Zuba ima oko 2 km, mi smo išli strmijim delom, preko livade a vratili se kolskim putem. Po povratku do ski bifea nastavljamo do pomenute raskrsnice odakle sledi strm uspon prema Žarkovoj Čuki, prolazimo ispod nje i nastavljamo malo ravnijim delom ka Tupanaru. Po informacijama i treku koji sam napravio trebalo je da se posle Tupanara odvojimo sa grebena i krenemo spuštanje do Vučje jame preko koje vodi staza za Dupljak. Mi smo ipak skrenuli pre, videvši širok put. Hteli smo da proverimo može li tuda, put nas je odveo na stazu ali nas je onda zatekla zarasla kleka a pošto smo već odmakli nastavili smo dalje vrlo teškim terenom, zaraslim i pod nezgodnim nagibom. Zato je preporuka da se ipak prođe Tupanar i onda skrene levo. Ono što je bila nagrada za svu muku je pogled ka Dupljaku koji deluje jako moćno. Nakon spuštanja do Vučje jame sledi oko 1,5 km strmog uspona na Dupljak. Pogled odozgo je sjajan ali trebalo se ponovo vratiti na greben ka MIdžoru. Spuštamo se istom stazom a onda od Vučje jame pravo na gore, uz granično kamenje, starim patrolnim putem. Još jedan težak deo ali kada ga savladate i dođete do grebena već ste sasvim blizu Midžora. Nešto više od 1 km blagog uspona i tu ste. To je bio već 26-i km a trebalo se spustiti do Toplog Dola. Poslednjih 8,5 km strmog spusta meni je lično najteže palo ali odradili smo i to i pred mrak stigli do polazne tačke zadovoljni zbog ispunjenog cilja.
  • Слика од Skretanje za Kaluđerski vodopad
  • Слика од Izvor 1
Manji izvor
  • Слика од Izvor 2
  • Слика од Izvor 3
  • Слика од Raskrsnica - desno Midžor, levo Babin Zub
  • Слика од Ski bife
  • Слика од Vrh BABIN ZUB 1.758 m.n.v.
  • Слика од Spomen obeležje Miroljubu Vasiću
  • Слика од Vrh DUPLJAK 2.032 m.n.v.
  • Слика од Vrh MIDŽOR 2.169 m.n.v.