Maslačak

Treking liga Srbije, Bešnjaja
organizator PEK Gora, Kragujevac
broj učesnika 218

Nenadano i neplanski stigoh u Kragujevac u društvo Ise, Milivoja i Stele. Ponovo se pokazalo da bude kako biti mora a ne kako se planira. Cele nedelje sam se oporavljao od žuljeva na tabanima dobijenih na prošloj akciji u Mađarskoj pa sam iz tih razloga i odlučio da se ne pridružim Bilji, Goranu i ostalima iz ekipe koji su u petak krenuli ka Kragujevcu. Slučajan susret na Isom u petak prepodne je promenio moju odluku.

Subota rano jutro, krećemo. U Novom Sadu nam se pridružuje i Milivoj. Stižemo na vreme u Bukorovac. Veliki broj ljudi je oko zgrade nekadašnje škole u Bukorovcu, selu na obroncima Bešnjaje, udaljenom desetak kilometara od Kragujevca. Brzo se prijavljujemo i mi i čekamo start. Puno poznatih i još više nepoznatih lica, ima ovaj treking mnogo pobornika što mi je posebno drago. Od subotičkih planinara tu je samo Bilja, prepoznajem je po majici.

Start je nešto više na uzbrdici, na livadi odakle 218 učesnika kreće na jednu od tri staze. Moja želja je bila srednja staza od 21 km. Još nedovoljno oporavljen od prošle subote prilično sam obazriv, stopala su se oporavila ali ko zna. U cipelama sam, to mi garantuje veću sigurnost, ipak je ovo brdsko planinski kraj. Hodamo zajedno među poslednjima u koloni, nekih većih ambicija nemam, niti sam ih ikada imao, važno je doći. preći neku od staza i biti srećan i ispunjen.

Predeli lepi, kako inaće može biti u srcu Srbije, u Šumadiji. Staza trasirana tako da na malo dužine ima podosta visinske razlike, čas se penjemo, čas spuštamo. Vrlo brzo, gotovo neprimetno stižemo do prve kontrolne tačke. Nastavljamo dalje, mala nedoumica na raskrsnici kuda dalje se rešava pogledom na mapu, pratimo pravac ka KT 4 Meteo stanica. Sledi još strmiji deo staze, Iso i Stela su malo zaostali a Milivoj i ja smo napred. Mene počinje da muči malo stomak pa i ja povremeno zastajem. Ipak relativno lako stižemo i do naredne KT koja je na raskrsšću staza, našto niže od meteorološke stanice do koje vodi sveže uređen put nasut tucanikom, spreman za asfaltiranje. Tu čekamo Isu i Stelu koji se pojavljuju nakon desetak minuta. Odlučujem da odustanem od srednje staze i da svi zajedno idemo ka cilju trasom male staze.

Sada je već lakše, nema više strmih uspona, manje više samo spust. Stižemo do izvora Đurina voda koji je na zaista lepom mestu. Malo odmora i osveženje izvorskom vodom i slatkišima. Do cilja je još oko 3,5 km uz uspon na Vrleticu gde je poslednja KT. Uspon nije bio naporan, mene je i stomak malo popustio pa mnogo lakše podnosim napor. Sa vrha je vrlo strmi silazak ka selu, izbijamo na livadu, tu smo nadomak cilja. Preko mosta stižemo na asfaltni put koji nas za par minuta dovodi do škole gde je već vesela atmosfera. Mnogo nasmejanih i raspoloženih učesnika u dvorištu škole razmenjuje iskustva sa današnjeg trekinga na Bešnjaji.

Lepo organizovano, gotovo bez ijedne greške bar što se tiče male staze iako su pojedini učesnici (i na moje oči) promašili skretanje koje je bilo više nego jasno obeleženo. Očigledno je da se još nismo svi navikli da treba da pratimo oznake i kartu a ne one ispred nas. Domaćinima sve čestitke na organizaciji kola treking lige. Odziv od 218 učesnika govori svemu u prilog.

Cilj

Start - Cilj

KT 4 Meteo stanica

Okrepa

KT6 Vodenica

KT7 Đurina česma

KT8 Vrletnica

Raskrsnica

Mesto skretanja, mnogi su produzili pravo

Start, livada na uzbrdici iznad skole