redhit

Recorded новембар 2019

2,7
5,3

близу Tučkovo, Central Serbia (Serbia)

Početak staze je u selu Tučkovo, kod STUR Ćiro, sa desne strane magistrale, tačno 4,7 km od poslednjeg tunela u Ovčar banji (500m ranije sa leve strane je restoran Merak). Idemo makadamskim putem sa desne strane prodavnice. Neko vreme se krećemo makadamskim putem ali predeo je lep i to ne smeta. Krećemo se iznad Vrnčarske reke iz koje se sa druge strane izdižu strme padine Orovice. Posle oko 3km dolazimo do mostića kod koga se dele staze ka vrhu Šest (pre mosta desno), Kablaru (posle mosta desno) i Velikoj Orovici (posle mosta levo). Nastavljamo stazom koja zavija ulevo, lagano prelazimo rečicu i potom sledi malo strmiji uspon ka vrhu Velika Orovica. Lepa priroda i divni pogledi olakšavaju uspon. Završni deo do samog vrha je u šumi, uspon je blaži i nakon 5,5 km stižemo do najviše tačke planine (Velika Orovica 856 m.n.v.). Videćete uzvišenje pored koga na jednom stablu stoji oznaka vrha i natpis visine, međutim. iako vam se na prvi pogled čini da je to najviša tačka ona je zapravo nekih 20-ak metara ranije, geolozi su je obeležili belim krstom na jednom manjem kamenu. Vrh je u šumi ali ambijent je lep za odmor, a pogled u kome ćete uživati je nekih 500m niže na vidikovcu. Posle vidikovca sledi silazak do početne tačke. Posećujemo još jedan vidikovac direktno preko puta vrha Šest i nastavljamo lepom stazom još jednom prelazeći reku. Bilo nam je potrebno tačno 5 sati laganog hoda sa sve pauzama za uživanje.
Planina Orovica, u senci Ovčara i Kablara, zaista pleni svojom lepotom i uverili smo se da je u odnosu na svoja dva mnogo poznatija brata nepravedno zapostavljena. Akciju realizovali "PLANINARI 2. KATEGORIJE" 23.11.2019. god. Domaćin na stazi koji nas je i vodio bio je naš dobar drugar iz Čačka, Đuraka.
Мост

Most

Neposredno pre mosta, desno je obeleženo skretanje za markiranu stazu ka vrhu Šest. Odmah nakon mosta, desno je kolska staza ka Kablaru. Staza koja zavija ulevo vodi ka vrhu Velika Orovica.
Река

Preko reke ka vrhu

Prelazak rečice bez problema
vrh

VELIKA OROVICA 856 m.n.v.

Najviša tačka planine Orovica.
panorama

Vidikovac 1

utočište (refuge)

Lovačka kućica

panorama

Vidikovac 2

Река

Preko reke nazad

Bez većih problema se, s kamena na kamen, može preči reka. Postoji i mostić malo ranije ali je onda potrebno malo strmije se spustiti sa staze nešto pre izlaska staze na reku.