Maslačak

близу Ram (Serbia)

10.04.2016.
Ram

Jutro je osvanulo kišovito. U 7 sati krećemo od planinarskog doma ka Beloj Crkvi. Pronalazimo pekaru, doručkujemo i nakon toga krećemo ka vidikovcu Tri krsta tek da se malo razgibamo. Nekako pronalazimo uloicu koja vodi ka vidikovcu. Za beskrajnu sreću nekolicine učesnika osim kiše pobrinule su se ponovo stepenice. Ima ih nešto manje nego u Vršcu ali podjednako "prijaju" onima sa upalama mišića.

Sa vidkovca je lep pogled, stvari uvek treba posmatrati sa lepše strane što ja i činim pa probleme sa vremenskim uslovima i stepenicama zanemarujemo. Vraćamo se do minibusa pa pravac Stara Palanka. Do polaska skele "ubijamo" vreme u jedinoj kafani koja radi od ranih jutarnjih sati gde se upoznajemo i sa posadom skele. Dilemu oko toga da li je 21 više od 20 ili nije rešavam pozivajući gazdu skele (po tarifi za 10-20 putnika cena je 400 dinara a za 21-40 putnika 300 dinara, skeledžija je tvrdio da je 21 malo više od 20 i da to ne može da se plaća po 300 dinara).

Plovimo ka Ramu. Dunav širok kao more. Šteta što je vreme malo tmurno ali kao što rekoh malopre na vremenske prilike se nećemo žaliti. Petnaest miinuta plovidbe na skeli i već smo u Ramu. Odmah krećemo na pešačenje stazom uz samu obalu Dunava. Nakon 5 kilometara krećemo slabo uočljivom stazom blago uzbrdo. Kako dobijamo na visini tako se sve više otvaraju vidici ka Dunavu. Rekao sam već da je šteta što je dan tmuran i mamuran?

Kombijacijom hodanje-odmaranje stižemo i do najviše tačke na brdu, kota kod antene na visini od 282 m/nv. Makadamski put kojim se spuštamo napuštamo ubrzo i preko travnatih proplanaka izbijamo na još par vidikovaca. Uslovljeni vremenom za povratak dužinu ture prilagođavam raspoloživom vremenu no tempo pešačenja je pak bio malo brži od planiranog, valjda zbog hladnoće i kiše koja je padala.

Za kraj akcije ostavljamo posetu tvrđavi Ram koja je u fazi obnove. Sa tvrđave se spuštamo do skele kojoj se vraćamo u Staru Palanku na riblju čorbu a zatom u minibus pa kući.

Gorica

Lep pogled na Dunav

Ostaci starog utvrdjenja, samo temelji