RIANEL

Recorded јун 2018

3,0
6,1

Погледана 982 пут(a), скинута са сервера 53 пут(a)

близу  Velika Planina, Kamnik (Slovenija)

A pocs quilòmetres de Kamnik, trobem el funicular que ens puja fins aquest lloc, singular i pintoresc, situat en un altiplà que té el seu punt culminant en el cim del Gradišče de 1666 metres d'altura.
El nom significa més o menys "Grans (Velika), pastures (Planina)", i està considerada l'extensió més gran d'Europa de cabanes de pastors. S'ha de dir que actualment algunes ja han sigut comprades i restaurades per gent que no té res a veure amb el pasturatge però moltes encara tenen la seva utilitat original i s'hi poden comprar productes que, diuen, són fets per ells mateixos.
Prenem el telefèric i pugem fins dalt i només cal seguir els camins o pistes que ens porten en forta pujada fins el cim del Gradišče, punt culminant des d'on dominem tota la Velika Planina que, en el seu punt més elevat hi té una petita capella de fusta, molt bonica i fotogènica. des del cim, també veiem la gran quantitat de petites casetes (bordes?), que estan escampades per aquesta plana.
Passem pel mig, pel costat de l'església i continuem camí passant per un refugi, el Domžalski Dom, que res troba a les portes de Mala Planina (Petites Pastures), que seria com la plana de Velika Planina però en tamany més petit. La Mala Planina ens marca el punt màxim del recorregut que hem triat i comencem a recular desplaçant-nos cap a la dreta anat a sortir a la Gojška Planina. Les bordes aquí estan situades més en un marge de muntanya i aixó obliga a anar pujant fins arribar a Planina Dovje Raven des d'on ja ens dirigim altre cop a Velika Planina i de pujada fins arribar a un restaurant situat de Zelobni Rob on aprofitem per menjar una mica abans d'acabar el recorregut al telefèric que ens porta fins a baix.