Вријеме  2 сата 56 минуте

Recorded јун 2020

1,6
3,2

Погледана 86 пут(a), скинута са сервера 2 пут(a)

близу Vilafranca del Penedès, Catalunya (España)

(Clica la bandera, arriba, para tener la traducción en tu idioma) (Click on the flag above to have the translation in your Language)

(Alt Penedès) Ruta 1218 el 5/06/2020; 6,5 km; +50 -50; 2,5 hores. Excursió semi urbana organitzada amb el següent itinerari: Parc Molí d’en Rovira, Castellers de Vilafranca, camí de la Bleda, Institut Milà i Fontanals, Plaça de la Vila. Participants: Maria, Vinyet, Anna i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El 4 de gener de 1714, Vilafranca estava ocupada per un destacament de forces borbòniques.

Avui fem una volta semi urbana per Vilafranca del Penedès. Comencem aparcant al davant del Parc del Molí d’en Rovira. La situació de Vilafranca al centre de la depressió penedesenca, emmarcada per la Serralada Prelitoral i el massís de Garraf, era un pas obligat, ja d'antic. Així, en l'època romana hi passava la Via Augusta, que des de Martorell (Ad Fines) es dirigia a Tarragona, l’antiga gran capital de la Hispània Citerior.

Des d’aquests jardins es veu la cúpula del convent de la Mare Ràfols. És un conjunt arquitectònic i temple que es van construir el 1931; és obra d'Enric Sagnier i Josep Alemany. S’hi pot fer una visita guiada amb un itinerari que visita la casa de la Mare Ràfols, el temple, part de l'edifici i es finalitza pujant al terrat de la cúpula.

Prenem el carrer dels Castellers de Vilafranca. És una colla... ...