djomlacar

1,5
2,9

близу  Devići (Serbia)

Za vodopade Izubre sam cuo sasvim slucajno, pretrazivavsi golijski kraj. Ovo doba godine ima dosta padavina, a temperature nisu preterano niske, pa smo racunali da kada sneg krene da se otapa, bice vode u izobilju na reci. I nismo se prevarili.
Put do manastira Pridvorica je odlican, mada pun krivina, a zatim je solidan, ali treba biti oprezan zbog rupa u asfaltu. Parking je lako pronaci, i odmah se, uz par kuca, zapravo prati reka koja se uliva u Studenicu. Priroda je ovde prelepa u svako doba godine, a mi smo zaista imali prilike da uzivamo u izvanrednom krajoliku. Ne napustajuci reku stize se do prvog vodopada, ali prava avantura zapravo tek tad pocinje. Sumski put ide vertikalno nagore, a mi smo nastavili uz samu reku, sa kamena na kamen, a kad to nije bilo moguce, a cesto nije, bukvalno uzbrdo uz sumu, pa zatim nizbrdo do vode. Vodopadi su udaljeni par stotina metara, na tom delu savetujem oprez koji god da je period godine. Vodopadi su zaista bili bogati vodom, tako da nam nije bilo zao truda, ni cinjenice da smo bili gotovo potpuno mokri. Ipak, zahvaljujuci cizmama, noge su ostale suve sto je jako bitno. Povratak istim putem, uz naravno oprez. Preporuka za obici, posebno kad je period otapanja snega.