djomlacar

1,4
2,8

близу  Kut (Serbia)

Prvo da se zahvalim korisniku SOLEKS ciji trek smo koristili, kao i opis kako stici do njegovog pocetka. Elem posto smo parkirali kod prve cesme (na treku crvena kapljica za kraj) skontali smo da makadam i nije toliko los pa smo produzili do cesme u centru sela (zelena kapljica za pocetak). Tu nas je dobra starina obavestio da su tog dana, samo prepodne (mi smo otpoceli trek oko pola 6 popodne) neki avanturisti, njih 50-60 vec bili u pohodu na pecinu. Uglavnom put kroz selo ide jos 500-600 m i onda se dolazi do markirane bandere iza koje se nalazi tabla sa obavestenjem sta vas ceka na kraju puta. Ali ono sto ovaj trek cini izuzetnim nije samo krajnja destinacija, vec i sam put do tamo. Ubrzo posto napustite selo vegetacija postaje bujnija. Sve vreme ste uz reku, a ponekad je osecaj kao da ste u dzungli. Mostici iz opisa prethodnih trekova vise ne postoje, jedan smo videli u vodi, bez funkcije. Voda nigde nije dublja od 40-50 cm, ali i to je dovoljno da vam onemoguci prelaz osim ako imate gumene cizme. Avaj, posto takve nemadosmo morali smo da kombinujemo sledece 2 taktike:
a)ako ima dovoljno kamenja u vodi i pored, napravimo sami put preko vode i
b)ako nema, izujemo se i bosi kroz vodu (neprijatelj prelazi reku :))
Iako je dan bio izuzetno topao, voda nije, ali se brzo covek navikne. Kompletna staza do vodopada, a zatim i do pecine je izuzetna za avanturu sada kada nema mostica. Staza je uglavnom obelezena, mada ima delova gde je pretpostavljam bilo nemoguce bilo sta markirati, ali u principu je nemoguce omasiti - samo pratite reku. Improvizacija je moguca, a kada posedujete cizme i vrlo pozeljna! Posle skoro sat i po pentranja/skakanja/setanja kroz vodu stigosmo do vodopada. Svasta smo videli na dosadasnjim planinarenjima, ali ovo je apsolutno prizor od koga zastaje dah. Slike i reportaza su, nadam se, samo poziv da odete i uzivo se uverite u ovo sto pisem. Posto nam je dan polako izmicao, posle nekih 20 minuta uzivanja i fotkanja krenusmo ka pecini. Pecina je impresivan prizor, mada nam je zbog nedostatka vremena bila uskracena avantura setanja kroz samu pecinu onoliko koliko se to moze bez neke posebne opreme. Cela avantura nije ni 6 km dugacka, a mi smo je prelazili oko 2 ipo sata. Kada odete tamo, videcete zasto nam se nije zurilo. Preporuka za obilazak.