Вријеме  6 сата 17 минуте

Recorded јануар 2020

4,4
8,9

Погледана 390 пут(a), скинута са сервера 27 пут(a)

близу Gósol, Catalunya (España)

Preciosa caminada des de Gósol donant la volta complerta al massís del Pedraforca, en el transcurs de la qual, ens hem trobat amb trams on la neu encara hi era present i també glaç, a les zones més obagues, especialment als torrents que baixen de les diferents canals de la muntanya, amb forces caramells i salts glaçats.

Hem començat la caminada a la plaça de Gósol, quasi de fosc, sortint del poble pel carrer Cerdanya i seguint el camí dels Gosolans (també marcat com a camí dels Bons Homes GR-107), que puja cap a la Coma de Mi i a la font de Terrers, on hi ha un àrea de lleure ben equipada amb taules i barbacoes per fer pícnic. Seguim pujant, passant per la Portella i per la font de la Roca, i tot seguit arribem al Collell.

Durant tot aquest tram, hem pogut gaudir d’unes esplèndides vistes sobre el vessant sud de la serra del Cadí i la vall del riu Cerneres, amb els cims ben blancs de neu. Al Collell, deixem el GR, per seguir la pista a la dreta que va cap a Saldes, contemplant durant la marxa les diferents canals on l’aigua que baixa, està completament glaçada, així com diversos trams ben blancs de neu i amb plaques de glaç.

Abans d’arribar al mirador de Gresolet, pugem per un corriol fins al refugi Lluís Estasen (tancat en aquesta època de l’any) on podem veure les parets de la vessant sud-est del Pedraforca. Continuem endavant, seguint el PR C-127, passant pel Junqueró, el coll de Jou (on hi havia unes mines a cel obert), la costa de Ventajola, la abandonada casa de Bardines i el coll del Cap de la Creu, des d’on de seguida arribem al punt de sortida de Gosol.

Sortida i arribada - Gósol

Refugi Lluís Estasen

Tartera del Pedraforca

Camí pel PR C-127

Monòlit de la festa de l'Arbre

Planinski prolaz

Coll de Jou

Coll del Cap de la Creu

2 коментар(а)

• Слика од Raimon Ripoll

Raimon Ripoll 30.03.2021.

I have followed this trail  проверено  View more

Ruta molt maca, ben senyalitzada, fàcil de fer i amb impressionants vistes de la vessant sud del Cadí - Moixero. També hem pogut gaudir del poble de Gósol. Erill, moltes gràcies per compartir-la, Raimon

• Слика од erill

erill 05.04.2021.

Gràcies Raimon Ripoll pel teu comentari i valoració. El Pedraforca és una muntanya màgica i poder-la veure amb diferents perspectives és molt agraït, a més de poder gaudir de bones vistes sobre el Cadí i serralades properes. Celebro que t'hagi agradat.