Maslačak

Recorded април 2016

2,6
5,2

близу  Malo Središte (Serbia)

09.04.2016.
Vršačke planine

U vršac smo stigli u petak uveče negde posle 21 čas. Smestili smo se u veliku grupnu sobu. Negde posle 22 časa "nekom" je palo na pamet da bi smo mogli da protegnemo noge. Ideja je ubrzo pala, idemo do Kule. Znao sam da je to krupan zalogaj ali ajde, krenućemo pa šta bude. Nas 18 kreće putem ka Crvenom krstu i Kuli. Mirna i topla noć, stižemo do asfalta i odmarališta Crvenog krsta. Kula osvetljena sija u mraku na vrhu brda. Daleko je to za ovaj put, već će 11 sati. Zajednička fotograija pa nazad u krevet.

Ujutro se budimo rano, trekingaši čekaju start a mi krećemo već oko 8 sati nekim svojim stazama.

Krenuli smo od doma stazom ka Lisičijem vrhu. Kod šumareve kuće napuštamo markiranu stazu i strmom, pomalo zaraslom i retko posećenom stazom krenuli ka Vršačkom vrhu ili vrhu poznatom pod nazivom "tabla". Lagano, nismo imali nikakvog razloga za žurbu, korak po korak penjali smo se se više i više sve dok nismo izašli na greben odakle je po karti trebalo samo još par minuta do table. Vidljivost je bila slaba, no to nije smetalo da se uživa u gotovo nestvarnom šarenilo cveća oko nas.

Izuzetno pozitivna atmosfera dosegla je kulminaciju na predahu pre samog izlaska na vrh no ja to teško mogu preneti opisujući, ipak je sve to trebalo doživeti. Na moju žalost desio mi se peh da sam i telefon zaboravio u sobi u domu tako da ni fotografije nemam da bar njma kako tako dočaram sva dešavanja u tim momentima.

Na vrhu Vršački vrh (514 m/nv) jedna ili nešto više zajedničkih fotografija pa nastavljamo dalje. Noge su nam već mokre, staze nemarkirane, prošarane cvećem svih boja, pravi odmor za dušu i telo. Još jedan manji uspon ispod samog vrha poznatog i kao Bezimeni vrh (570 m/nv) pa sledi spust do markirane staze koja vodi ka Lisičijog glavi.

Ne penjemo se na vrh, stazom koja obilazi vrh se lagano spuštamo i dolazimo do staze koja od planinarskog doma vodi ka Guduričkom vrhu. Ubrzo nailaze i najbrži trekingaši sa kratke staze, bodrimo ih. Na prevoju staza se račva, mi nastavljamo ka Kamenarici i Hajdučkim stenama. Od najavljene kiše ništa, no vidljivost nije nešto dobra ali stene su i pored toga idealno mesto za uživanje i momente kada želite biti sami sa sobom. Proveo bih ja rado tamo neko vreme.

Pre izlaska na same stene primećujem putokaznu tablu koja usmerava na stazu koja vodi ka domu. Nešto je se ne sećam od ranije. Prilika je da se prođe tom stazom i upozna sa njom. Staza se lagano spušta i pre nalaska na branu spaja sa stazom kojom sam poslednji put silazio sa stena ka brani. Od brane preostaje samo da se vratimo do doma i time zatvorimo krug. Ovaj deo staze mi se posebno dopada, šteta što nije uključen u staze treking lige, siguran sam da bi se mnogi oduševili lepotom predela kroz koje staza prolazi.