djomlacar

4,9
9,8

близу Ždraljica (Serbia)

Trek je vec okacen, al rekoh da okacim update :) Elem, trek pocinje od Marine kafane, ali ja imadoh problema sa GPS-om, koji se aktivirao pred samim Zezeljem. Ili Zezeljom, kako god. Dan je bio izuzetno topao, pa sam vec pri izlasku iz prve sume, gde je i vodopad, dalje nastavio u toplesu :) i nisam se pokajao. Posle Zezelja put i markacije idu ka hrastu Zapis. Hrast pravi lep hlad, a ispod su i klupice za eventualan odmor. Markacije odatle idu kroz ogradjenu livadu (koja verovatno u vreme markiranja nije bila ogradjena) tako da sam pristupio preskakanju. Taj deo staze,ruku na srce, nije previse interesantan, ali posto ima dosta sume nije ni naporan. Ubrzo se stize i do hrasta koji se vidi gotovo iz celog grada. Hrast je nemoguce promasiti jer je usamljen, a zapravo predstavlja skretanje sa treka. Par kilometara dalje stizem do prvih tabli koje je postavilo udruzenje iz Kragujevca, kojima svaka cast na tome. Na tom mestu je moguce i skratiti stazu i krenuti odmah ka vodenici, ali to ne savetujem jer biste propustili najlepsi deo staze. Djurina cesma je 15-20 minuta odatle, obavezno svratite ne samo zbog okrepljenja (jer se dotad vec predje 15-16 km) vec i zbog cinjenice da se nalazi u fenomenalnom okruzenju. Tu sam spazio i par srndaca, sto nije cudno jer je taj kraj bogat sa divljaci. Put dalje nastavlja do razrusenog i napustenog doma, kome ne preporucujem da se priblizavate jer je miris jak i na 20 m od rusevina. Vratite se zatim nazad i idete ka meteo stanici. Meteo stanica se lako prepoznaje po velikom balonu. Posle nekih kilometar skrece se levo i napusta makadam, mada je zanimljiva i opcija na desno, kanjon reke Voljevice. Taj deo staze je zarastao i predstavlja pravu dzunglu, srecom ne traje dugo,prelazi se i potok i stize se do nove raskrsnice. Nastavi se ka vodenici, i posle par lepih proplanaka izbija se na novu raskrsnicu, na kojoj stoji putokaz ka vodenici i izvoru vode. Ne znam da li je izvor i dalje aktivan, nisam hteo da pokusavam jer sam bio blizu cilja pa mi voda nije bila toliko potrebna. Posle jos 2-3 km stize se do Gigovog potoka,gde je jos jedna raskrsnica, i tu saznajem da je odatle Djurina cesma udaljena samo 1h 15 m (znaci jacim hodom 1h). Nastavih uz potok i vec posle par stotina metara izadjoh na asfalt. Nastavi se asfaltom i posle 200-300 m se stize do vodenice u Bukorovcu, sto predstavlja i kraj treka. Ja sam posle otpesacio nazad do Kragujevca, al to je vec neka druga prica :)
Drvo

2 коментар(а)

• Слика од Maslačak

Maslačak 05.09.2016.

Svaka čast za sve trekove, opise, doživljaje...

• Слика од djomlacar

djomlacar 05.09.2016.

Hvala,hvala,uzivao sam u svakom treku koji sam okacio, drago mi je da i drugi to prepoznaju...