djomlacar

Uploaded 09.04.2018.

Recorded април 2018

5,0

близу  Ždraljica, Central Serbia (Serbia)

Dana 08. aprila 2018. najmanja moguća grupa planinara (samo ja) uputila se put dvaju brda u okolini Kragujevca. Trasa je poznata, od Marine kafane u Ždraljici, pored vodopada Buk, do Žeželja gde i dalje stoji napušteni dom. Zatim dalje putem do hrasta Zapis, potom do hrasta koji se vidi iz grada, u čijoj senci je idealna prilika za odmor. Staza se zatim ide kroz šumu, preko mostića, onda uzbrdo jer ide uspon na Bešnjaju. Uskoro se nailazi i na prve table PEK Gora iz Kragujevca. Sledeće fino mesto za odmor i uživanje u prirodi, kao i za obnovu vode, je Đurina česma. Taj deo je obrastao šumom četinara, a ponekad možete zateći i srndaće. Dalje put vodi do makadama, pored meteo stanice na Bešnjaji, a zatim skreće na šumsku stazu. Nizbrdo se spušta do potoka, a zatim strmo penje do proplanka, u čijoj blizini je i izvor. Finalni spust se završava preskakanjem reke, više puta ako je potrebno, te se završava na asfaltu, a par stotina metara kasnije kod vodenice je i kraj ovog treka. Prelepa staza preporuka svima za obići.