djomlacar

4,6
9,2

близу Ždraljica (Serbia)

Vazno obavestenje : deo treka prolazi pored "Medne", sto je vojno tehnicki zavod. AKO NISTE U PRILICI DA SE NAJAVITE UNAPRED, OBAVEZNO IDITE U SUPROTNOM SMERU U ODNOSU NA ONAJ KOJIM SAM JA ISAO, I JAVITE SE VOJNIKU KOJI JE NA KAPIJI. NA BRDU KA DUBOVIMA NALAZE SE POLIGONI CIJA JE TACNA LOKACIJA NARAVNO TAJNA A GDE SE TESTIRAJU RAZNE GRANATE I SL. I RIZICNO JE TAMO PROLAZITI. Posto sam ja isao pravcem koji stoji na treku, vojnici su bili iznenadjeni mojim izlaskom iz sume, pa sam morao 10ak minuta da objasnjavam da je to PLANINARSKA STAZA, KOJA IMA I UREDNE MARKACIJE. Da bi ste sprecili objasnjavanje, kao i da ne biste rizikovali licnu sigurnost, ili se najavite unapred ili se javite vojniku na kapiji. Staza je inace interesantna, prvi deo ide vec opisanim mojim trekom ka vrhu Zezelja, a kroz sumu pored vodopada Buk. Sa vrha Zezelja put se spusta ka magistrali Kragujevac - Jagodina, i taj deo je delimicno i asfalt. Kada se predje magistrala, nailazi se na mostic preko Zdraljice. Tu se prodje pored kucice i krene uzbrdo kolskim putem. Posle 1.5 km nailazi se na livade, i tu se put ukrsta sa onim kojim se posle spustate do Medne (uz opet napomenu da je najbolje ici obrnutim smerom). Sa Dubova se vidi ceo Kragujevac kao na dlanu. Posle Medne sledi ponovni uspon na Zezelj, koji nije markiran ali je solidno prohodan. Sve u svemu, ako izbegnete moguce neprijatnosti kod Medne, solidna avanturica.