Средње

05. август 2021.

август 2021

Send to your GPS

Download trails from Wikiloc directly to your Garmin, Apple Watch or Suunto.

Send to your GPS Send to your GPS

близу Zvonce, Central Serbia (Serbia)

Kružna pešačka tura od Zvonačke banje do vrha Asenovo kale koji pripada planini Ruj, kroz kanjon Cedilka. Tehnički i kondiciono lagana tura, sa malo strmijim završnim usponom.

U treku je prikazano i odvajanje do vidikovca sa krstom, do koga je staza samo delimično trasirana i prilično zarasla, ali je pogled vredan probijanja. Osim ove deonice, ostatak staze je uglavnom lepo uređen i markiran.

Tehnička težina treka je realno laka, ali je označavam kao srednju zbog nekoliko deonica obezbeđenih sajlom (koje nisu zahtevne ali nekome mogu predstavljati psihološki problem) i staze do krsta gde je na nekim mestima potrebno samostalno odabrati najbolju putanju, u zavisnosti od spretnosti i afiniteta.
Parking

Zvonačka banja

• Слика од Zvonačka banja
Najzgodnije mesto za parkiranje je ulaz na pristupni put za hotel u Zvonačkoj banji. Hotel je trenutno van funkcije (jul/avgust 2021. godine), ali su radovi na rekonstrukciji u toku i moguće je da će u dogledno vreme pristupni put ponovo biti u redovnoj upotrebi.
Most

• Слика од Most
Most preko Zvonačke reke (Blatašnice). Kad se pređe most glavna staza nastavlja ka kanjonu Cedilka, a na levo se odvaja stazica koja se spušta do reke, odakle se most može lepo sagledati odozdo.
Tunel

Cedilka

• Слика од Cedilka
Kanjon Cedilka - najuži kanjon u Srbiji. Najmanje rastojanje između stena iznosi oko 1,5 m, prosečno 3,5-4 m. Staza vodi kroz tunele, nekadašnjom trasom pruge rudnika uglja koji je nekad funkcionisao u podnožju vrha Asenovo kale.
Jezero

Jezerce

• Слика од Jezerce
Jezerce u podnožju, na mestu nekadašnjeg rudnika. Zabranjeno kupanje i pecanje.
Raskrsnica

• Слика од Raskrsnica
Ulazak u kružnu stazu oko vrha. Mi smo se penjali krakom koji sa ovog mesta vodi desno, što je malo slabija i strmija staza, ali i kraća staza. Levo vodi jak kolski put nešto manjeg nagiba, pa bi za one u slabijoj kondiciji to možda bila bolja opcija.

Levo

• Слика од Levo
Oštro skretanje levo na slabiju stazu ka vrhu. Jača staza nastavlja pravo. Skretanje je obeleženo putokazom na kom ne piše ništa, pa je moguće zbuniti se.
Panorama

Senica

• Слика од Senica
Malo uređeno izletište sa jako lepim pogledom na glavni greben planine Ruj. Idealno za pauzu.

Repetitor

• Слика од Repetitor
Repetitor ispod vrha Asenovo kale. Posle repetitora staza postaje stenovita, nije tehnički zahtevna ali je svakako potrebno malo opreza.
Vrh

Asenovo kale

• Слика од Asenovo kale
Vrh Asenovo kale (1033 m.n.v.). Na samom vrhu i prilazu vrhu vidljivi su retki ostaci srednjovekovnog utvrđenja. Odličan vidikovac!
Verski lokalitet

Krst

• Слика од Krst
Vidikovac sa krstom ispod vrha. Staza je zarasla i slabije prohodna, a na nekim mestima nije jasno trasirana i potrebno je sam naći put do krsta.
Ruševine

Jasenov del

• Слика од Jasenov del
Selo Jasenov del, uglavnom napušteno. U selu ima nekoliko slabijih izvora na kojima se može natočiti voda.