putovodja

Средње

• Слика од Zvonačka banja - Kanjon Cedilka - Asenovo Kale (i nazad)

24. новембар 2020.

октобар 2020

близу Zvonce, Central Serbia (Serbia)

Početna tačka nalazi se neposredno pre tunela, odnosno odvajanja (kada dolazite iz pravca Pirota) kojim se sa glavnog puta ide ka ruiniranom hotelu ,,Mir" u Zvonačkoj banji. Stazu možete početi i tako što nastavite 500 m dalje kroz tunel asfaltnim putem pravcu sela Zvonci, a zatim se spustit levo stazom koja vodi do izvora Slonovo dupe, posle izvora skakutanjem od kamena na kamen predjete reku. U tom slučaju zaobišli biste most u kanjonu Cedilka, koji nesumljivo morate videti. Mi nismo išli tim, već napred navedenim putem. Automobil smo ostavili na proširenju kod odvajanja za nekadašnji hotel i spustili se stazom u šumu. Postoji putokaz koji ukazuje na stazu-Ona se na nekim mestima račva, ali se vi držite samo desno dok ne dođete do kanjona Cedilka i mosta. Dalje vas put kojim je nekada saobraćao čuveni "Ćira" vodi pored ribnjaka. Pratite stazu i izbijate na kolski put (kojim takođe možete doći sa glavnog puta, odvajanje počinje negde ispred sela Zvonci, tu je putokaz koji vas usmerava levo...nakon par stotina metara skrrećete desno pored jedne kuće (ako nastavite pravo izlazite na Vetrensko jezero), a onda odmah levo putem koji ide uz brdo kroz šumu ka selu Jasenov Del. Pratite put i markacije i nepogrešivo dolazite do repetitora u blizini kog se nalazi odmorište (sto i drvene klupice). Produžavate dalje pored repetitora i stižete do poslednjeg dela staze koje na prvi pogled deluje teže nego što stvarno jeste. Na stene su postavljene i sajle za pridržavanje, ali verujte, može i bez njih. Na vrhu puca predivan pogled na okolne vrhove, kanjon Jerme i selima u blizini. Od nekadašnje tvrđave osmatračnice nije ostalo gotovo ništa. Uočićete ostatke zida 50m od najviše tačke dok se budete peli.Postoji mogućnost da se vratite sa druge strane tako što na povratku od repetirtora produžite pravo, ali mi tu stazu nismo istražili već smo se vratili istim putem.