Преузми

27. август 2021.

август 2021
Подијели

Погледана 27 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу Baños de Panticosa, Aragón (España)

Excursió feta el dia 24/08/2021
El Garmo Negro és un cim de 3000m molt concorregut, el que més des de Baños de Panticosa. És relativament fàcil, però no s'ha d'obviar que estem a alta muntanya.
El camí comença seguint el llac per la part superior, pugem una mica per arribar a la Font de la Laguna, font d'aigua tèbia, curiós. A partir d'aquí comença un camí molt fresat, amb un desnivell considerable, fins a la Mallata Baja. Hem arribat on se'ns obre tot el circ, es van acabant els arbres, el camí és més petit i pedregós, arribem a la Mallata Alta, aquí entrem de ple a la zona rocosa, hi ha fites arreu, no saps mai quin serà el millor lloc per passar, l'itinerari però, està clar s'ha d'anar al Collado de Argualas, que veiem perfectament a l'Oest.
Al wp4 hi ha una bona surgència d'aigua, un bon lloc per hidratar-se, arribem al wp5, davant nostre el Pic i Collado de Argualas, a la dreta el nostre objectiu el Garmo Negro.
Són poc més de 200m de desnivell per camí pedregós amb molta pendent. Com que hi puja tanta gent s'han fet molts camins i caminets, a qual pitjor.
Al cim hi havia molta gent, però és gran, s'hi cabia. Les vistes són extraordinàries, amb Los Infiernos davant nostre i el Midi a l'Oest, també el Balaitus, La Mesa de los tres Reyes, el Vignemale, hi ha tantes i tantes muntanyes...
La Baixada la fem seguint el camí de pujada fins el wp7, on agafem un dels molts camins marcat amb fites, baixant per aquest cantó evitem la zona rocosa del camí de pujada.
La nostre alegria s'acaba quan arribem al wp8, el camí baixa per dintre la Canal de Arguales, mentre estàvem rumiant que fer, va arribar un grup de 6 o 7 persones que estaven seguint el mateix camí que nosaltres, ells no ho van veure clar i van dir que tornaven enrere a buscar el camí de pujada, nosaltres vam fer el mateix.
Un tros més avall de la Mallata Alta vam trobar una gent que havien baixat per la canal, ens van comentar que es podia fer.
No entenc la mania de la gent de posar fites per a tota arreu, les fites s'han de posar quan coneixes perfectament el camí, sinó el que fan és confondre.