2,3
4,6

близу Dragovita (Serbia)

Na uspon smo krenuli od škole u selu Dragovita. (kolima se lako stiže, jer treba samo krenuti putem koji kod manastira Poganovo kreće ka selu Poganovu i taj asfalt završava ispred škole) Pošto smo u novembru krenuli u 12.30, nismo imali vremena da idemo markiranom stazom iz Poganova, kako se obično ide. Stazu nismo poznavali pa smo pomoću GPSa, pokušali da uđemo u markiranu stazu. Od škole smo krenuli putem ka jugu prateći grupu planinara koja je krenula neposredno pre našeg dolaska. Mislili smo da oni verovatno znaju put, a ispostaviće se da su oni radili isto što i mi. Ipak, uz malo muke i zdrave pameti uspeli smo i mi i oni da nađemo markiranu stazu. Ona vodi do prevoja. Na prevoju skreće desno i treba povećati koncetraciju, jer su markacije ponegde skrivene. Ipak, mogu se pratiti, i bez njih bi kretanje grebenom Grebena bilo teško. Staza grebenom ponegde izlazi na stene, a ponegde ide niže kroz šumu sa desne strane. Na potezu koji je obeležen kao "stenoviti nož", je tehnički zahtevnija deonica. Ima detalja koji liče na greben Visitora ili Međeda, ali sa grupom osrednje spremnih planinara, uz malo opreza se može proći. (ovo važi za letnje uslove, tj. ne znam kako je po snegu). Za one koji se na ovom delu uplaše postoji neka staza, niže, kroz šumu. Vrh nije označen, bar mi nismo videli oznaku, pa smo išli do tačke koja nam je izgledala najviša i tu se nalazila kupica od kamenja. Na Oziju i Google Earth-u smo kasnije videli da je prethodna stena bila vrh. U povratku smo pokušali da duže idemo markiranom stazom. Pa smo na mestu "Ulaz u mark. stazu 1", skrenuli desno ka selu Dragovite i sišli do rečice, prešli mostić i popeli se putem do škole. Uspon nam je trajao 2.15h, a silazak oko 1.50h. Kod škole smo bili po mraku u 16.50. Pogled sa Grebena je divan, a staza nije dosadna. Čuvajte se trnja i granja i uživajte. Greben je super.Pozdrav. PK Jastrebac.

Bežanište 1338m

2 коментар(а)

• Слика од SOLEKS

SOLEKS 13.11.2012.

Put do prevoja https://sr.wikiloc.com/rute-planinarenje/greben-planina-iz-dragovite-2-prilaza-3601666/photo-1633765

"satenoviti nož" https://sr.wikiloc.com/rute-planinarenje/greben-planina-iz-dragovite-2-prilaza-3601666/photo-1633768