stefs
  • Слика од KOMOVI Mojanska reka - Varda - Rupe - Vasojevićki kom - Štavna – Japan
  • Видео запис од KOMOVI Mojanska reka - Varda - Rupe - Vasojevićki kom - Štavna – Japan

Uploaded 04.06.2018.

Recorded јун 2018

4,8
9,7

близу  Žar (Montenegro)

Ovo je po svemu sudeći jedinstveni uspon, koji je trinaestočlana ekipa PK ,,ERA,, iz Užica izvela i predstavlja svojevrsni visokogorski uspeh. Prvo, staza kojom su ERE izašle na Vasojevića kom (2461 m) predstavlja planinarsku premijeru, koja otvara drugim planinarima šire, odnosno raznovrsne mogućnosti pri usponu na Komove. Sa druge strane, za razliku od katuna Štavne (oko 1700 m.n.v), sa koga su do sada planinari izlazili na vrhove Komova, ERE su dokazale da se na Vasojevića kom može izaći bez problema, ali uz jaku kondiciju sa dosta niže tačke, iz Mojanske reke i ,,OUTDOOR CENTRA MOJAN,, (oko 900 m.n.v.). Svi uslovi su bili na strani planinara i to: odlični domaćini, optimalne vremenske prilike i prelepa staza sa čestom promenom pejzaža. Ekipa raspoložena i u potpunosti dorasla ovom izazovu. Stazom smo krenuli od pomenutog ,,OUTDOOR CENTRA MOJAN,, i kroz selo Japan smo brzo stigli pored katuna Varda do kraškog vrela Biruljak. Dalje smo se uklopili na ,,Kružnu stazu oko Komova,, i njome se uputili levo do šumovitog ulaza u Rupe. To je cirk koga sa leve strane ograničavaju stene Bavana, a sa desne veoma strmi pašnjaci Vasojevića koma, ispresecani stenovitim gromadama i gredama. Za uspon smo iskoristili i jedan dugi snežnik. Provlačeći se strmo između čestih stenovitih izdanaka stižemo na uski i glavni greben. U ovom momentu smo bili sigurni da smo pronašli novu, upotrebljivu rutu, jer je dalji prelaz na Vasojevića kom bio lagan. Sa Koma smo se spustili standardnom stazom do katuna Štavna, odakle skrećemo desno na pomenuti kružni put do vrela Biruljak. Povratak do Mojanske reke nešto izmenjenom stazom u odnosu na uspon. Vodič: Stefanović Slobodan iz Užica.