5,2

близу Žar (Montenegro)

Tokom boravka na Komovima kod OUTDOOR CENTRA MOJAN, koga krase odlični smeštajni kapaciteti, lokacija, asortiman outdoor ponude, a ponajviše veoma gostoprimljivi i ljubazni domaćini (Jovan i Jelena), planinari iz PK ,,ERA,, iz Užica su posetili vrh Ilijina glava (2175 m) do koga vodi raznovrsna staza, u poznom letnjem periodu bogata divljim plodovima i gljivama. Na početku, uspon je strmiji jer se užim stazama preprečuje do šumskog puta, koji treba pratiti do katuna Ravni. Na ovoj deonici takođe postoje prečice. Od katuna Ravni gde se obnavljaju zalihe vode nastavlja se kroz gustu šumu stazom koju su ranije koristili graničari, ali i stočari za izdizanje stoke prema Mojanu. Kada se izađe iz šume, priroda postaje divlja sa stenama, niskim rastinjem i retkim zelenim čistinama. Staza je dosta kamenitija, ali i dalje vidna . Ona vodi prema jedinom travnatom delu stenovitih greda koje se pružaju od Mojana prema Žijovoj glavi. Izlazimo na taj travnati prevoj od takozvane ,,patrolne staze,, jedva vidnom stazom. Od tog sedla se prelazi sa druge strane grebena i nastavlja se skoro njegovim vrhom. Nekoliko metara dalje od našeg kretanja su litice visine i preko 300 metara, tako da se sa svakog. mesta na ovoj deonici pruža prekrasan pogled prema najvišim vrhovima Komova i Prokletija. Vrh Ilijina glava je na tom grebenu poludesno i sam izlazak na ovaj vrh je umereno strmom pašnjačkom stranom. Ovaj uspon je bezrazložno zapostavljen od strane planinara, jer ostavlja bezbroj lepih utisaka. Staza je u potpunosti bezbedna, ali da bi se u njoj do kraja uživalo, neophodna je jača kondicija.