Број тачака 650

Uploaded 06.02.2019.

4,0
8,1

Погледана 588 пут(a), скинута са сервера 16 пут(a)

близу Aitona, Catalunya (España)

Durada de la ruta 1h30m. Primer de tot anem al castell, que es prou interessant pel poc que queda, per suposat que s'ha de pujar a peu a dalt de tot. Ara ens dirigim cap al calvari on hi ha tres creus de pedra i tot pelat, desde allí mateix podem veure de lluny la nostra següent visita, les pedres on Robert Capa va fer unes fotos als milicians al 38. Fem alguna foto i admirem el paisatge agrest, pedres i paisatges moldejats per l'aigua. Sens dubte s'hi podria rodar un western entre Aitona i Soses. Ara vorejarem la serra Brisa, algun dia ens hi ficarem dintre, avui no tenim prou temps. Travessem la Clamor i anem a buscar la carretera. Només uns pocs metres i entrem en un camí que ens portarà al poblat ibèric de Gebut. En teoria no s'hi pot accedir perquè està envoltat per una tanca però un tros està tombada i per això podem accedir-hi. M'he deixat de posar el poin i he ficat les fotos juntes amb la Clamor. Ara toca baixar a Soses, la baixada és ràpida i allí agafem el camí de la via, recte paral·lel a la carretera. Poc abans d'arribar a Aitona entrem a la carretera i fins que arribem a Aitona. Bé ja s'ha acabat. La primera part ha estat més interessant, la segona a estat més pedalant. Apa doncs Salut i Pedals.

Niu

Retol

• Слика од Ivan R. P.

Ivan R. P. 25.10.2020.

Si es vol evitar els trams per carretera: a la intersecció entre el Camí de la Clamor i la carretera entre Soses i Aitona (LP-7041) s'hi pot apreciar una pujadeta que continua en un petit corriol, el qual connecta els camins de la Clamor i el del Poblat Ibèric sense apropar-nos als cotxes; aquest últim és el que ens portarà a Gebut.

Més endavant, en la que seria l'última baixada cap a Soses, en lloc de girar pel camí de terra, on pujaríem cap a unes granges i després baixaríem cap a la rotonda de l'entrada a Soses, podem optar per continuar rectes pel camí enquitranat (segons Google, es diu Carrer Soledat), on passarem per davall de l'LP-7041 i entrarem directe a Soses.

Quan siguem al Camí de la Via, podem desviarn-nos a l'esquerra, cap al Camí del Pont de Toni (està senyalitzat), que ens portarà cap al Camí del Riu.

També hi ha l'opció d'agafar el Camí del Riu directament des de Soses, que es troba al mateix carrer que el Camí de la Via, però uns metres més endins del poble, junt a l'empresa Sofrut (amb el mateix Google es pot trobar fàcilment; a més, també està senyalat).

El Camí del Riu és bastant pedregós en alguns trams i potser és una mica més llarg, però ens estalviem la carretera i les vistes són més agradables.