Погледана 21 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу  Castellar del Riu, Catalunya (España)

Ruta en btt per la zona de Rasos de Peguera, surto de l´extrem oest del Pla de Campllong a un dels pocs llocs on es pot deixar el cotxe. Visita al Pi de les Tres Branques. Gran primera pujada després del camping Font Freda fins al Coll d´Estela, d´aquí a la part alta de Rasos (a la zona del Pla de l´Orri) no és ciclable, al menys per a mi, terreny molt pendent i molt abrupte. En aquesta zona hi ha grans vistes al Cogullo d´Estela i cap al sud. Bona baixada per pista pedregosa cap a la Creu del Cabrer a Rasos de Peguera. Baixada cap a la zona del poble abandonat de Peguera, per pistes meitat encimentades meitat de terra. Passo per Peguera i ruta per carretera cap als Dinosaures de Fumanya, faig un descans i tornada cap al Pla de la Creu de Fumanya. Ara comença la part de la ruta més desconeguda per mi, llarga ruta per pistes de muntanya pel sud de la Serra d´Ensija i pel nord de la Serra de Campdevidre i Serrat de Santa Margarida fins a Montcalb, a partir de Montcalb la pista està asfaltada, cosa que li treu certa gràcia a la ruta, son 8,2 kms de baixada, vaig a petar a la carretera de Sant Llorenç a Berga, hi circulo durant 3,1 kms. De la carretera al cotxe, al Pla de Campllong, fa força pujada i la ruta acaba en pujada, ha estat molt dur però molt interessant. La ruta és molt variada, pista forestal en diversos estats, camins de muntanya no ciclables, camins rurals encimentats o asfaltats i carretera.Fent un calcul aproximat, dels 54 kms totals, n´hi ha 28 kms de pistes o camins, 26 kms de pista pavimentada i carretera i 700 metres a peu.
La ruta és dura pel gran desnivell, no presenta dificultats tècniques excepte la part no ciclable a partir del Coll d´Estela, que son 700m de longitud, 200 metres de desnivell i que es fa en uns 30 minuts.