Moving time  57 минуте

Recorded децембар 2019

2,3
4,6

Погледана 6 пут(a), скинута са сервера 1 пут(a)

близу Sant Cugat del Vallès, Catalunya (España)

Aquí podem trobar una sortida per fer amb BTT per la muntanya de Collserola que és troba situada en Sant Cugat del Vallès (Vallès Occidental).
La ruta comença i acaba el mateix punt que és el Pi d'en Xandrí.
*He de posar aquesta informació aquí, perquè no vam poder arribar al Turó de la Torrefera per manca de temps.
UTM del Turó de la Torrefera: 426337.234E 4590892.175N 31T
Distància del Turó de la Torrefera a la Torre Cendrera: 1320 metres (1,32km).
drvo

Foto 1: PI D'EN XANDRÍ

El punt d'inici en el que començarem la ruta serà el Pi d'en Xandrí. Per saber en quina direcció em d'anar el que farem serà, posar-nos davant del Pi d'en Xandrí i la direcció que haurem d'agafar serà la nostre esquerra que és on podrem veure el camí ample per on passa la gent normalment. I observant atentament i bondadosament veurem una cruïlla.

Foto 2: CRUÏLLA

Ens trobarem situats enfront d'una petita cruïlla. En el sentit que haurem d'anar per fer la ruta serà cap a l'esquerre.

Foto 3: CRUÏLLA

En poc durada del trajecte que portarem ens tornarem a trobar una altre cruïlla enfront el caminet que seguim. Haurem de girar en direcció a la dreta i ens trobarem amb una petita pujada que ens farà arribar a un camí llarg. Durant el camí que seguirem a la nostre dreta podrem veure un terreny per plantar aliments. És una ajuda per saber si anem en bona direcció, mirar el nostre entorn.
slika

Foto 4: CAMINET

És molt important seguir el caminet que podem observar en les imatges que hi ha. S'ha de vigilar una mica en no caure, perquè és estret. Però no porta cap mena de dificultat seguir-lo.

Foto 5: CRUÏLLA

Podrem veure que hi ha dos camins. El que haurem de seguir serà el del nostre costat esquerre.

Foto 6: CRUÏLLA

Exactament ara ens trobem en un part del guiatge important. Enfront nostre hi ha dos camins, el camí que està a la nostre esquerre que fa una mica de baixada i és petit. Serà el camí que haurem de seguir. Hem d'estar atents perquè en poc temps ens trobarem una altre cruïlla.

Foto 7: CRUÏLLA

En poc temps de baixar la baixada anterior trobarem un camí a la nostre dreta. I l'hem de seguir fins trobar un balla de ferro.

Foto 8: TORRE NEGRE

Trobarem un punt d'interès la Torre Negre és una masia romànica fortificada que data de l'any 1145, creada com a fortalesa per defensar l'àmbit territorial del monestir de Sant Cugat del Vallès i que va ser reconstruïda entre els segles XIV i XV. Està inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Des de l'any 1842 fins a l'actualitat està en mans privades i pertany a la familia Rabadà.

Foto 9: CRUÏLLA

Quan tornem del camí que havíem seguit, ens tornarem a trobar en la mateix cruïlla que estàvem abans. Però hem d'anar a la direcció de la nostre dreta.

Foto 10: CRUÏLLA

Trobarem un arbre petit al nostre davant. I dues cruïlles, haurem de seguir la de la dreta.
slika

Foto 11: CAMÍ

És important saber que tornem a estar situats al mateix camí que havíem agafat abans per anar a la Torre Negre. Ara el tornarem agafar per poder arribar el camí ample.

Foto 12: CRUÏLLA

Per arribar al camí ample per seguir fent la ruta, haurem de girar a la dreta. Quan estiguem al camí ample hem d'anar a la nostre dreta i seguir recte el camí, fins trobar una altre indicació.

Foto 13: CRUÏLLA CAMÍ AMPLE

Trobarem dos camins i amb una indicació bastant senyalitzada. Nosaltres haurem d'anar en direcció de la nostre dreta.

Foto 14: CRUÏLLA

És important que no ens despistem quan trobem aquest punt d'informació. Nosaltres haurem de seguir recte.

Foto 15: CRUÏLLA

Trobarem una cruïlla, la que haurem de seguir nosaltres per arribar a Can Borrell. El que haurem de fer és anar per el camí de la nostre dreta. Durant aquest tram el que haurem de vigilar seran els pinyons i els plats, els haurem d'ajustar adequadament per poder pujar la pujada següent. Si tenim bé ajustats els canvis podrem anar molt més lleuger i anar amb molta més facilitat.

Foto 16 : CRUÏLLA

Després de pujar tot camí, trobarem una altre cruïlla que haurem d'anar per la nostre esquerre. Ajustem els canvis per anar més lleugers, és important que ho tinguem present en aquest tram.

Foto 17: CAN BORRELL

Can Borrell és un punt d'interès. És un edifici del municipi de Sant Cugat del Vallès que forma part de l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. A l'interior figura la data de 1783 en una porta. La seva situació al final de la vall de Gausac pot venir del fet que en trobar-se a l'antic camí de Sant Cugat a Barcelona fos utilitzada com a posada. També és coneguda com a masia i actualment és un restaurant que és troba obert durant els caps de setmana. És un punt d'interès on és poden explicar moltes coses de la seva antiguitat i de les histories que la formen.

Foto 18: CRUÏLLA

Ens trobem localitzats en una cruïlla que té un punt d'informació, perfectament i sense cap mena de problema podem llegir d'indicació del For Ibèric. Haurem d'agafar el camí de l'esquerre, és important vigilar perquè en aquell petit tram podem trobar molts esbarzers.

Foto 19: FORN IBÈRIC

El Forn Ibèric és un altre punt d'interès de la ruta. És una construcció ben conservada situada a la serra de Collserola, al costat de l'ermita de Sant Adjutori, per on passava la via romana de Bàrcino a Sant Cugat. Data del període baixrepublicà romà (segles II i I aC), i va ser reformat íntegrament l'any 2003. És de tipologia romana i conserva la cambra de foc quadrada i restes de la cambra de cocció. El forn es destinava per coure-hi peces d'obra i teules. Podem trobar molta gent turista en el Forn Ibèric i és bastant conegut.

Foto 20: CRUÏLLA

En aquest moment tenim molta facilitat saber la direcció que hem d'anar per el puny d'informació que és dona ajuda per saber que hem de seguir el camí de la nostre esquerre.

foto 21: CRUÏLLA

Haurem d'agafar el camí de l'esquerre, per saber que anem en bona direcció ens podem ajudar d'un cartell de mida gran que és troba a l'esquerre. En aquest cartell posarà: PANTÀ DE CAN BORRELL

Foto 22: CRUÏLLA

En la següent cruïlla podem seleccionar els dos camins segons el ritme que portem. Personalment per seguretat pròpia és molt millor seguir el camí de la nostre dreta. Però per el camí de l'esquerre podem veure que hi ha unes escales, que les escales t'acaben portant al Pantà de Can Borrell. Així que hi ha tot tipus de llibertat per seleccionar un dels dos camins perquè els dos et porten al mateix lloc, al pantà.
Језеро

Foto 23: PANTÀ DE CAN BORRELL

És una antiga presa situada a la serra de Collserola, dins el terme municipal de Sant Cugat del Vallès. L'embassament ocupa una superfície de 0,2 hectàrees. Disposa d'una presa en desús que recull les aigües d'un torrent que flueix per la serra de Collserola. Es va construir per proporcionar aigua a la masia de Can Borrell, i està situat al torrent de les Monelles, uns centenars de metres abans d'on aquesta desemboca a la riera de Sant Medir.