Вријеме  8 сата 47 минуте

Број тачака 5451

Uploaded 20.08.2017.

Recorded август 2017

Погледана 281 пут(a), скинута са сервера 3 пут(a)

близу Bourg-Saint-Maurice, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

ATENCIO: aquesta ruta inclou pujades en remuntadors (inclosos Varet i Aiguille Rouge que tenen tarifa extra)

ALPS 5/6 - Aiguille Rouge - Grand Col - Vallandry MTB 2017 from bttmania.org on Vimeo.

ATENCIO: aquesta circular puja en remuntador a 3.230m i puja pedalant a 2.936m, cal preveure la meteorologia, abric i material adequat.

ATENCIO: aquest track travessa el PN de la Vanoisse per sender NO CICLABLE: per normativa del parc cal anar a peu.

ATENCIO: el descens a Beaupraz per corriol molt tècnic i/o no ciclable segons el nivell del ciclista.

Les Arcs // ALPS MTB 2017 from bttmania.org on Vimeo.

Pugem pel funicular i enllaçem amb el remuntador de Cachette. Des del capdamunt baixem per Easy Ridercap a Arc 1800 i pugem pel Transarc fins la segona estació, la més alta, on agafem la Yellowstone, una pista de descens ben divertida sense cap complicació fins al peu del remuntador de la Varet on hem de pagar un extra pels remuntadors més alts. Dalt la Varet deixem les bicis lligades i pugem al telefèric de l'Aiguille Rouge 3.227m on fruïm d'una vista espectacular i una fresqueta estimulant.

De tornada de l'Aiguille Rouge comença la pedalada real del dia: un quilòmetre de baixada per pista i agafem la pujada dura i pedregosa de 3Km amb una tartera inciclable i la complexitat de l'altura fins vèncer el Grand Col de quasi 2.940m on el petit refugi de fusta ens acull i ofereix un bon descans gaudint de les vistes al Mont Purri.

La baixada comença difícil pel pedregar fins que es va definint el camí i va sent més fàcil pedalar. Retrobem la caseta de dalt el remuntador aturat i l'espontani que ens ha felicitat eloqüent en veure'ns arribar allà dalt.
Baixem quasi 4 quilòmetres fins el llac i prenem el sender de pujada uns 100m d'ascens cap el llac dels Moutons on el sender planeja una mica fins començar la baixada.

Entrem al sender del PN Vanoise en suau descens on cal anar caminant ja que està prohibit ciclar en aquest preciós tam de sender.
Tenim un tram de pista en baixada que acaba a la borda de pastors i a partir d'aquí el sender dret, estret, tècnic, complicat i espectacular. Triguem més d'una hora en baixar 4 quilòmetres i més de 700m de descens pel sender.

Arribats a Beaupraz on hi ha algun bar obert decidim tornar per la carretera ja que és massa tard i cansat seguir el sender previst des d'aquí. Són més de 10Km de carretera que fem a tota velocitat pel pendent constant que ens curà fins la via verda de l'Isère.

Menys de 5Km de via verda més un parell de quilòmetres que cal per entrar a Bourg Saint Maurice i acabar aqueste ruta fascinant que ens ha dut al sostre de Les Arcs amb l'ajuda dels remuntadors
Pаскрсница

TORNADA_esquerra
Информација

PN Vanoise Pth

Tram a peu, prohibit pedalar

Aiguille Rouge (3227)

Mont Pourri (3779)

Nancroix

vrh

Pointe des Arandelières (3178)