Погледана 142 пут(a), скинута са сервера 5 пут(a)

близу El Vendrell, Catalunya (España)

Mítica ruta des de El Vendrell a Montserrat.
El grup El Vendrell BTT ens trobem a les 6:30 i sortim a les 6:50.
Amb un dia ennuvolat fem camí fins La Múnia per camins asfaltats, ja ens va bé per escalfar lentament i per no ensopegar amb les pedres enmig de la foscor.
Des de La Múnia ja trepitgem terra, i més aviat fang, molt fang! I ja comencem amb les punxades!
A la zona de Pacs del Penedès trobem acumulacions de la calamarsada del dia anterior que hem de passar alguna vegada a peu, el gruix arribava a ser d'uns 20-25 cms, i les vinyes quedaven cobertes per una boirina baixa en escalfar-se el terra i evaporar l'aigua... molt bonic!
Abans d'arribar a Puigdàlber en un dels llocs amb més fang... punxada! Gràcies al kit de reparació de tubeless reparem la punxada en pocs segons i continuem uns metres per aturar-nos a fer un mos.
Reiniciem el viatge i en arribar a Piera, un dels nostres ha d'abandonar per problemes físics, encara bó que pot tornar a casa en tren.
El cansament ja comença a afectar a algun company més, però per sort pot continuar.
Arribem a El Bruc i ja tenim la Muntanya de Montserrat a tocar dels dits.
Comencem l'ascenció més dura del recorregut i a mitja pujada ens trobem una colobra prenent els sol al mig del camí. Ens entretenim una estona contemplant-la.
Finalment arribem a Can Massana i enfilem els últims 9 km per asfalt fins el Monestir de Montserrat. La carretera baixa i puja just sota les agulles de la muntanya, el vent d'esquena ens ajuda a recorrer les petites pujades fins arribar a la barrera, ara toca pujar els últims 1700m fins a la plaça del monestir.
Uns minuts més tard arribem a dalt amb un gran somriure i abraçades entre nosaltres, mentre els turistes nipons ens contemplen amb els ulls ben oberts.
Una ràpida visita a la basílica, unes fotos i baixem a tota velocitat cap a Monistrol, a dinar fantàsticament a Can Ibars.
Després de dinar agafem el tren cap a casa.