6,2

Погледана 18 пут(a), скинута са сервера 1 пут(a)

близу Veïnat d'en Coma, Occitanie (France)

LE TECH (VALLESPIR). Es pot deixar el cotxe al gran aparcament després de creuar el riu. Abans, hi ha una petita zona de pícnic amb una font i un WC (Vespassienne al capdamunt de les escales a l'esquerra). Ja en bici retornem a la carretera i reculem la vall uns metres fins el desviament indicat cap a La Llau. Pujant veurem una bona font al marge de la carretereta. Passant per vora una central hidroelèctrica anirem ja al vessant esquerra de la Comalada. Després de La Llau encara hi ha una mica d'asfalt fins el coll de la Rua. A partir d'allí, la pista pot ser en alguns trams, una mica botoruda. Al refugi de Sant Guillem (on podem acabar d'aparaular el menjar o l'estança) vàrem comprovar que la fama que té que s'hi menja molt bé és més que merescuda. https://www.refugesantguillem.com
Obren juliol i agost i els caps de setmana de la resta de l'any. Hi ha una part lliure (amb lliteres de formigó i una mica de calefacció). Podem deixar les bicis a l'aparcament de bicis i baixar a peu per l'itinerari de l'arboretum. Després, podem continuar pujant cap a la capella de Sant Guillem de Combret i més enllà per gaudir de la plantació dels anys 1950s de coníferes ja de gran alçada. Val la pena aquest afegitó a l' itinerari, després de creuar el riu cap a llevant de la capella, fins el Coll Baixó. La tornada no té cap secret; només que val la pena contemplar vora l'església nova de Le Tech un bon exemplar de Liriodendron tulipifera (un arbre que a l'arboretum de dalt ha mort).