Naim

Број тачака 3451

Uploaded 16.07.2015.

Recorded јун 2015

Погледана 922 пут(a), скинута са сервера 14 пут(a)

близу Gósol, Catalunya (España)

Etapa de gran duresa i desgast.

Sortim de Gòsol després d'esmorzar a l'Hostal de l'entrada (normalet). Al principi es transita per una pista ampla i pedregosa que anirà pujant progressivament fins al Coll de Gòsol. La baixada té molt pendent i és força tècnica per les pedres i els xaragalls que et trobes. També et trobes xancletes, càmeres i ulleres de sol que la gent va perdent pel camí...

A continuació s'agafa un caminet pel mig del bosc que esdevé el tram més feréstec de tota la ruta. Passem per Can Blanc, primer control, i que, evidentment, no segellem: anem per lliure !

A partir de Can Felipó comença un pujada dura amb pista rocosa que ens farà baixar en algun punt. Arribem a les Collades Altes i baixem per una pista vertiginosa entre espadats en la que cal anar en compte per les pedres i el terreny desfet. En moltes de les cròniques dels Pedals del Pedraforca es parla d'abandonaments per caigudes. La pista es torna pavimentada i al final s'agafa una trialera, un xic tècnica. Seguint el corriol arribem a l'ermita de Serni. Creuem la carretera i per un camí feixuc que acaba amb escales, arribem a la Pedra i la Coma. El segon control es troba a l'Hostal de Cal Nin, del qual no se'n parla gaire bé en el que he llegit.

Comencem la pujada més llarga, l'ascensió al Port del Comte, dura, dura de veritat. Primer per una llarga recta pedregosa i després per un corriol no ciclable entre molta vegetació. El corriol té poc més d'1 km de llargada i és amb diferència el tram no ciclable més llarg de tota la ruta. Un cop acabat, trobem una pista que ens durà fins als carrers asfaltats de la urbanització del Port del Comte.

Amb penes i treballs arribem a l'Hotel Avet, control 3, i on acostuma a ser allotjament del primer dia. Trobem un grup nombrós de ciclistes no gaire simpàtics i que han abandonat un membre a mitja pujada. Nosaltres seguim pujant fins arribar al Refugi del Bages. Aquest refugi, regentat per en Toni i la Clara, una parella jove molt agradable, és el lloc escollit per dinar. Ens donen un fabulós dinar amb diferents plats elaborats a escollir, i a bon preu. Molt recomanable !

Amb l'estómac ple encarem l'última pujada de la jornada. Es pedala pel mig de les pistes, amb força herba en aquesta època, i que ens qüestiona si anem pel bon camí. Sembla que sí. Per fi agafem asfalt i anem pujant fins que s'acaba l'estació, punt on agafem una pista relativament còmode de pujada. Coronem el Pas Estivella, "cima Coppi" de la Pedals, i baixem fins al refugi de l'Arp, l'allotjament de la nostra ruta.

És un refugi de muntanya, petitet i humil, amb habitacions amb lliteres i cortines enlloc de portes. No crec que a l'estiu hi hagi dificultat per trobar allotjament a última hora. De fet, només ens vam allotjar nosaltres aquella nit. Ens dutxem, ens donen un sopar molt complet i admirem una posta de sol espectacular abans d'anar a dormir.

Coll de Gòsol
Collades Altes
Control 1: Can Blanc
Control 2: La Coma i la Pedra (Cal Nin)
Control 3: Port del Comte (Hotel Avet)