Вријеме  2 сата 29 минуте

Uploaded 16.04.2019.

Recorded април 2019

6,3

Погледана 93 пут(a), скинута са сервера 4 пут(a)

близу Vilobí d'Onyar, Catalunya (España)

Bonica ruta per la plana de Vilobí d'Onyar, que ressegueix els diferents nuclis d'aquest municipi, així com dues ermites, la de Santa Maria de Serrallonga i la de Santa Margardia. El punt de partida és el poble de Vilobí, però com que es tracta d'una ruta circular, es pot triar qualsevol punt. A Vilobí, hi ha diferents aparcaments on deixar el cotxe i començar a pedalar.

Se surt del poble per la riba de l'Onyar, perfectament habilitada i es travessa el riu a l'alçada del poliesportiu, on es pren una ruta senyalitzada que en uns escassos tres quilòmetres porta fins a Salitja. Es volta l'església i es continua per la mateixa ruta cap a les Fonts de Salitja. Pel camí, molt ben condicionat, es troba el molí de les Fonts i de seguida l'església. D'aquí, es pren un camí asfaltat que porta fins a Sant Dalmai.

Es travessa el poble i se surt en direcció Brunyola. Es continua una estona per la carretera i llavors cal girar a l'esquerra. En aquest tram comencen a aparèixer tot un seguit de masos en un camí que ara puja, ara baixa, entremig s'hi troba una capelleta dedicada a la verge de Montserrat. S'arriba als peus de Brunyola, no cal pujar-hi. Es volta un gran mas amb granges i per una pista ampla i favorable que desemboca en una altra d'asfaltada, s'arriba a l'ermita de la Mare de Déu de Serrallonga. Es continua recte i s'arriba a la carretera de Santa Coloma, que caldrà seguir uns centenars de metres, per atravessar-la abans d'arribar a l'Eix Transversal.

Un cop a l'altre costat de l'eix, per diferents pistes forestals s'arriba a la urbanització Santa Coloma Residencial, caldrà passajar-se per algun carrer abans de sortir-ne per una pista molt recta i ampla. Aviat es gira a l'esquerra, s'arriben als Pins d'en Picó i, després de travessar una riera per un gual, es puja per uns petits senders fins que el camí torna a ser pista.

La pista, ampla i de bon fer, porta fins a una altra urbanització, les Planes, que no cal ni entrar, es gira a l'esquerra i de nou per una pista favorable en poca estona s'arriba al trencall per anar a Santa Margardia. Cal fer un anar i tornar, però val molt la pena gaudir del paratge.

Es continua recte, es travessa l'Eix i la pista porta a un camí asfaltat que cal prendre cap a l'esquerra i ja no deixar perquè porta fins a Vilobí, que bé val una passejada pel centre.

Es tracta d'una ruta entre fàcil moderada, no hi ha molts desnivells ni trams tècnics, simplement algun tobogan que ni tan sols posa a prova les cames. Ara bé, cal estar pendent a l'orientació amb el track, ja que la multitud de camins agrícoles, pistes i senders poden portar alguna confusió.