totof

Број тачака  3439

Uploaded 04.01.2010.

Recorded јун 2009

Погледана 7138 пут(a), скинута са сервера 225 пут(a)

близу  Balsareny, Catalunya (España)

La ruta de les colonies és un recorregut que sortint de Balsareny va fins a Cal Rosal, recorre les colònies tèxtils del Llobregat, molts cops arran de riu, altres pel bell mig de les colònies.

Sortint de Balsareny segueixo el camí que passa per la vora de la Resclosa dels Manresans, on comença la Sèquia de Manresa, trobo la primera colònia tèxtil La Rebeia, vaig a buscar un sender que va des de la resclosa de la Rebeia fins a un camí que passa pel costat de l’església de sant Esteve,marxo per un corriol que puja i baixa i vaiga parar a una pista que em porta a Cal Forcada pujo a la carretera i entro a Navàs perquè la palanca que et permet travessar el riu i que et deixa a l’Ametlla de Merola, la va arrossegar una riuada.

Travesso un tros de Navàs i baixo per un camí a l’Ametlla on un cop a baix el riu es travessa per una palanca que sembla els antics ponts de ferro per passar el tren en miniatura, ara el PR segueix un sender molt bonic a tocar el riu fins una altre palanca que travessa la Riera de Merlès, on s’ajunta amb el Llobregat, ara per la riba dreta en sentit ascendent veig a l’altre banda Cal Riera.

Segueixo una pista que va planejant que em permet veure Cal Vidal que queda a l’altre banda del riu, agafo un corriol que em deixa a La Cortada agafo una pista enquitranada que va baixant la deixo i baixo cap al riu per travessar-lo a Cal Marçal, d’aquí cap a Cal Ponç per arribar a Puig-reig on aniré pedalant pels carrers fins a baixar altre cop al riu passant per Cal Prat.

Torno a baixar i travessar el riu i per un sender em vaig enfilant amb vistes al Guixaró i Viladomiu Nou i al baixar per un corriol passo pel Guixarósense entraa-hi agafo una carretera enquitranada i arribo al Viladomiu Nou creuant el riu per una palanca, passo a tocar del Viladomiu Vell, per un cami arribem a Cal Bassachs que ens queda a l’altre riba, seguim el canal de can Mestre i travessem el riu pel pont Vell, ja a l’altre riba, arribo a Gironella.

Marxare cap a la font del Balç,i per un corriol que segueix un canal vaig a parar a una pista que em porta a creuar l’Ametlla de Casserres, per un caminet arribo a La Plana, agafo una pista que em permet arribar a l’església Romànica de Sant Vicenç d’Obiols, aquí la vista es molt maca, ara ja nomes em queda baixar a cal Rosal, quan arribo al pont d’Orniu giro cua i cap a Balsareny.

El camí de retorn a Balsareny el faré quasi be pel mateix lloc, estalviant-me un corriol feixuc abans de Puig-reig i de Navàs a Balsareny que agafo la carretera un tram curt per anar a buscar el traçat de l’antic ferrocarril Manresa-Berga.

Palanca de l'Ametlla
Resclosa de la Sèquia de Manresa
Sant Vicenç d'Obiols
Església de la colònia Pons

• Слика од totof

totof 17.11.2013.

La Gomnepteryx rahmni és una espècie de papallones, de la família de les Pieridae , que va ser descrita originalment, amb el nom de Papilio rahmni , per Linnaeus , en 1758.
    Ales anteriors de color groc llimona en el seu anvers, amb un petit sortint a la vora, prop del àpex . Revers lleugerament verdós. La femella té un to més blanc, amb el revers similar i uniforme.
    Es reprodueix una sola vegada a l'any (maig-agost). La posta es realitza sobre els brots tendres de rahmnus , efectuant-se la fase de crisàlide en la mateixa planta.
    Text tret de la Viquipèdia i que està sota la llicencia http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ https://ca.wikiloc.com/rutes-btt/pr-c-144-ruta-de-les-colonies-textils-del-llobregat-balsareny-cal-rosal-balsareny-678069/photo-1521391