Вријеме  5 сата 28 минуте

Број тачака  1251

Uploaded 16.11.2018.

Recorded новембар 2018

Погледана 832 пут(a), скинута са сервера 51 пут(a)

близу  Cervera, Catalunya (España)

Aquest recorregut surt de Cervera i passa per un seguit de castells al voltant del riu Sió, es circula generalment per bones pistes i no es fa gaire desnivell. Trobem algunes variacions amb l’itinerari original degut a alguna marrada que ens obliga a fer la construcció del canal Segarra-Garrigues. Per anar al castell-molí de Ratera farem una anada i tornada pel mateix camí, d’aquí que en la traça del GPS surti una cua de rata.

Sortim de Cervera de l’aparcament que hi ha al Centre d’Acollida Turística i per l’avinguda Francesc Macià anem a trobar l’inici de la ruta, agafem un camí que passa per sota la A-2 i segueix fins a la Cardosa. Seguim per una pista més marcada cap al castell de Montcortès, quan hi arribem el voregem, de manera que el podem admirar de tots cantons.

Marxem en direcció a Concabella, al arribar-hi passem per sota el castell i seguim per un parell de carrers fins a arribar a la L-310 que travessem agafant el camí de Les Pallargues. Arribem al poble i passem per diversos carrers que ens porten al castell i després a l’Ajuntament. Marxem per una pista que passa, de seguida, per l’ermita de Santa Magdalena, seguint el camí d’Osor de Sió, aviat ens desviem cap al molí del Serra, on travessem el Sió.

La ruta te una tendència a anar baixant fins aquí i ara la tendència és anar pujant, així pujarem fins a Mont-roig. Agafem el camí de Pelagalls, on hi arribem de seguida passant per l'església romànica de Sant Esteve. Seguim cap a Sisteró que esta a tocar. Quan sortim del Poble anem cap al el cementiri de Sisteró i Pelagalls i el camí ens porta fins al canal Segarra-Garrigues on fem una marrada, fins al mas de Golonor, per travessar-lo.

Seguim per l’esquerra del canal fins un punt on veiem un pal indicador, a l’esquerra, aquí haurem de baixar de la bici uns metres per agafar el camí que ens porta fins al castell-molí de Ratera, quan ja hem vist el castell desfarem el camí fins el cementiri. Reprenem la ruta per diverses pistes que ens porten a creuar la carretera L-303, després tornem a fer una altre marrada per poder travessar el canal.

Anem a buscar un camí que puja fins a Muller on hi trobem la capella de Sant Pere, continuem pujant fins arribar a l’Aranyó, que està ben a prop, entrem dins la plaça Manel de Pedrolo, l’escriptor va néixer al castell, la plaça esta just al davant del castell. Marxem per un pas porxat que ens porta davant de l’església l’Assumpta, on tombem cap a la dreta per baixar a agafar una bona pista que passa pel costat dels anomenats Pallers de Pedra.

La pista ens porta al Canós, que travessem i en sortim agafant el camí de Tordera, passem vorejant el poble i agafem el camí que porta cap a Cervera, travessem la A-2 per un pont i de seguida arribem al polígon industrial de Cervera que travessem tot recte fins arribar a la avinguda d’Agramunt on tombem cap a l’esquerra per anar a una rotonda on comença l’avinguda Francesc Macià, ara la seguirem, desfent el camí d’inici de la ruta, i ens portarà fins al Centre d’Acollida Turística on hem començat l’itinerari

8 коментар(а)

• Слика од enllà

enllà 20.11.2018.

Ruta amb paissatges oberts i pistes f'acils que ens farà descobrir l'ambient rural de la Segarra, els seus castells i el canal Segarra Garrigues. Cal rodar a poc a poc per gaudir de tot el que ens ofereix.

totof 20.11.2018.

Moltes gràcies, noi!!!

• Слика од Lluis Dordal

Lluis Dordal 14.02.2019.

I have followed this trail  проверено  View more

Ahir vam fer aquesta ruta per la Segarra, una ruta molt maca i de poca dificultat

totof 14.02.2019.

Moltes gràcies Lluís, pel teu comentari i la valoració.
    Salut!!!

• Слика од smarmengol

smarmengol 19.05.2019.

Hola Totof,
    Com recordes els camins? Ho dic per fer-la amb la bici de Gravel.
    Gràcies!

totof 19.05.2019.

Hola d'armengol, tot pista, generalment bona, com que havia plogut força els dies anteriors hi havia forces bassals, com que no he anat mai amb una gravel desconec si són adequats o no, si et serveix d'ajuda un company anava amb una Peugeot de ferro amb forquilla rígida que pel cap baix té una trentena d'anys.

• Слика од smarmengol

smarmengol 19.05.2019.

Doncs amb això està ben respost! La Gravel és com la Peugeot del teu company, però amb forquilla de carboni.

• Слика од enllà

enllà 19.05.2019.

Amb la Peugeot sense suspensions vaig anar molt bé. Una altra cosa són les rodes però crec que amb unes de vint-i-vuit la faràs bé.