Moving time  4 сата 11 минуте

Број тачака 8306

Uploaded 27.08.2018.

Recorded август 2018

Погледана 964 пут(a), скинута са сервера 55 пут(a)

близу La Gleva, Catalunya (España)

> Català:
Molt interessant ruta per a 4x4 amb un recorregut força variat de pistes, camins, trialeres, camins de tractor i de cabres i algun petit tram asfaltat de connexió entre pistes.
Visitarem llocs amb vistes privilegiades de la Plana de Vic i voltants, on acostuma haver-hi alguna ermita, castell o edifici d'interés.
Sortint de la Gleva, creuarem Sant Hipòlit de Voltregà per seguir un tram de la BV-4608 fins a la cruïlla de la Serratosa. A partir d'aquí ens enfilem pel costat dels cingles i agafem altura fins arribar al nostre primer destí: el mirador de l'Ermita de Sant Marti Xic (Segle X). Un lloc ideal per a passar una bona estona gaudint del paisatge, les ruïnes del Castell de Voltregà (Segle X), i fer un àpat en la zona de pic-nic.
Continuem ruta i ens apropem a una talaia amb una petita bassa que es veu des d'el lloc que acabem de visitar. La pista és força trencada per les pluges però es deixa fer... res impossible per a un 4x4!
Després d'un parell de fotos, seguim per a visitar el mirador de l'Ermita de Santa Llùcia de Sobremunt (Segle XV), amb vistes al Pirineu. Continuem ruta i creuem la petita població de Sobremunt, direcció a la Riera de Sorreigs i els seus famosos Gorgs Negre i Blau (sense indicació en el track).
Ens enfilem de nou per a visitar el privilegiat mirador de l'Ermita de Santa Perpètua (Segle XII), amb bones vistes a la Plana de Vic.
A partir d'aquí ens esperen un seguit de pistes estretes i molt variades fins arribar a Vic, final d'aquesta ruta.
Mireu les anotacions a peu de les fotos.
Espero us agradi :-)
Salut i aventures 4x4
> Castellano:
Muy interesante ruta para 4x4 con un recorrido bastante variado de pistas, caminos, trialeras, caminos de tractor y de cabras y algún pequeño tramo asfaltado de conexión entre pistas.
Visitaremos lugares con vistas privilegiadas de la Plana de Vic y alrededores, donde acostumbra haber alguna ermita, castillo o edificio de interés.
Saliendo de la Gleva, cruzaremos Sant Hipòlit de Voltregà para seguir un tramo de la BV-4608 hasta el cruce de la Serratosa. A partir de aquí comenzamos a subir por una pista junto a los riscos ganando altura hasta llegar a nuestro primer destino: el mirador de la Ermita de Sant Marti Xic (Siglo X). Un lugar ideal para pasar un buen rato disfrutando del paisaje, las ruinas del Castell de Voltregà (Siglo X), y hacer una comida en la zona de pic-nic.
Continuamos ruta y nos acercamos a una atalaya con una pequeña balsa que se ve desde el lugar que acabamos de visitar. La pista está bastante descompuesta por las lluvias pero se deja hacer... nada imposible para un 4x4!
Después de hacer un par de fotos, seguimos para visitar el mirador de la Ermita de Santa Llùcia de Sobremunt (Siglo XV), con vistas al Pirineo. Continuamos ruta y cruzamos la pequeña población de Sobremunt, dirección a la Riera de Sorreigs y sus famosos Gorgs Negre y Blau (sin indicación en el track).
Nos enfilamos de nuevo para visitar el privilegiado mirador de la Ermita de Santa Perpètua (Siglo XII), con buenas vistas a la Plana de Vic.
A partir de aquí nos esperan una serie de pistas estrechas y muy variadas hasta llegar a Vic, final de esta ruta.
Mirad las anotaciones a pie de las fotos.
Espero os guste :-)
Salud y aventuras 4x4
parking

Sortida des de la benzinera de la Gleva (470 m)

Un bon lloc per a quedar-hi si aneu en grup!
Pаскрсница

Camí de Serratosa, cruïlla de la BV-4608, Km. 15,2 (649 m)

El Morro de Bou, camí del Grau de Serratosa (800 m)

Pista que ens porta a Sant Marti Xic (885 m)

vrh

Ja divisem el turó amb l'Ermita i el Castell (858 m)

Информација

Cartell informatiu de rutes en el Coll de Sant Martí (846 m)

Taula d'orientació dels voltants (843 m)

Inscripció de Miquel Marti i Pol dedicada a aquest indret (843 m)

Информација

Fragment de l'escrit 'La Plana de Vic', de Jacint Verdaguer (843 m)

Ermita de Sant Martí Xic, romànic del segle XI (843 m)

Història: "Sant Martí Xic és una ermita del municipi de les Masies de Voltregà (Osona) inclosa en l'Inventari del Patrimoni Arquitectònic de Catalunya. Està situada a tocar del recinte del castell de Voltregà, als seus peus. Antigament, un mur incloïa aquest edifici dintre el recinte del castell. Fou des dels seus inicis una capella i després tingué funcions parroquials, depenent dels senyors del castell, fins que finalment passà a dependre del domini episcopal. Es conegué primerament com a Sant Martí de Voltregà o Sant Martí del castell, fins que la creença popular de la seva petitesa li donà el nom de Sant Martí Xic. Les primeres notícies es remunten a l'any 1097, quan el sacerdot Ermemir deixà dos sesters de pa i de vi per la seva edificació, que deu correspondre a l'edifici actual. A partir de 1110 hi ha constància del seu funcionament com a parròquia. Al mateix temps comencen a documentar-se abundoses deixes de terres i diners, en les quals destaquen principalment les dels senyors del castell, patrons de l'església i principalment la que l'any 1242 li féu Beatriu de Cabrera, vídua de Guerau de Castelló, senyora de Voltregà, que li donà el mas de Gallissans. Els Cabrera de la línia de castlans del castell, continuaren fent importants donacions, essent les més importants les dels anys 1286, 1298 i 1330. Quan els bisbes de Vic va comprar el castell de Voltregà al vescomte de Cabrera, Bernat IV, l'any 1370, també esdevingueren patrons de l'església. Hi tingueren un sacerdot beneficiat que tenia cura de l'església amb l'obligació de celebrar quinze misses l'any. Al segle XV li fou llevat el títol de parròquia atès que la majoria dels habitants de l'indret deixaven la muntanya i anaven a viure a la plana. A partir de 1656, l'església de Sant Martyí es fusionà amb la parròquia de Sant Hipòlit de Voltregà. La falta de culte va portar a l'abandó i posterior ruïna de la capella, fins que l'any 1984 va ser restaurada." Font: ViquipèdiA
Замак

Castell de Voltregà (858,6 m)

Història: "Antic castell termenat, avui totalment en ruïnes, del municipi de les Masies de Voltregà (Osona), a 906 m alt., en un esperó de la serralada de ponent de la plana de Vic sobre Santa Cecília de Voltregà. Existia ja el 902 i tingué història activa fins a les guerres remences (1465). Al seu costat s’aixeca l’antiga parròquia de Sant Martí Xic o Sant Martí del Castell. Fou de diferents famílies: els Voltregà, els Orís i els Cabrera, fins que el 1379 passà a la mitra de Vic, que el posseí, juntament amb la baronia de Sant Hipòlit, fins al s. XIX. Pertanyien a la seva demarcació els actuals municipis de Sant Hipòlit de Voltregà, Santa Cecília de Voltregà, les Masies de Voltregà i Sant Martí de Sobremunt." Font: enciclopèdia.cat

Vistes a la Plana de Vic des d'el Castell de Voltregà (858,6 m)

Cingle de Puigpelat i petita bassa... proper objectiu (843 m)

Picnic

Zona de pic-nic amb taules i ombra (843 m)

vrh

Extrem del Cingle de Puigpelat i la bassa que hem vist des de Sant Martí Xic (775 m)

Turó del Castell de Voltregà i Sant Martí Xic vist des d'el Cingle de Puigpelat (775 m)

ruševina

Restes de Casanova de Baulenes o Casa Nova de Dalt (799 m)

slika

Masia Baulenes i ramats (865 m)

Ens trobem entre la Serra del Mal Pas i la Baga de Serratosa
планински пролаз

'El Mirador' del Collet de Baulenes en el Mal Pas (914 m)

Santa Llùcia de Sobremunt, romànic del segle XVII (959 m)

Història: "Edifici religiós orientat a ponent i situat en el punt culminant de la serra de Sobremunt (957 metres d' altitud).[1] Fou erigit al 1407, sota el patronatge de Santa Llúcia i St. Quitèria.[1] Està envoltada per un mur de pedra i s'hi accedeix per una porxada amb volta arrodonida. A sobre el portal, hi ha un gravat amb pedra i la data de 1720, any en què fou totalment renovada.[1] El campanar és d'espadanya i s'hi conserva la campana. La capella està totalment reformada i una gran pedra de molí forma l'altar. Al cantó esquerra hi té adossat un cos format per tres successives ampliacions. En la llinda del portal s'hi llegeix: SANTA LLUCIA ORA PRO NOBIS ANY 1718.[1]" Font: ViquipèdiA

Vista frontal de la capella (959 m)

Vistes al Pirineu des de Santa Llùcia de Sobremunt (959 m)

slika

Exteriors de Santa Llùcia de Sobremunt (950 m)

L'Aumatell arribant a la Riera del Sorreigs (715 m)

Језеро

Resclosa i pantà del Sorreigs (638 m)

slika

Masia Puigpelat i quadres de cavalls (580 m)

Ermita Santa Perpètua, barroc del segle XII (789 m)

Història: "Està situada en un indret privilegiat. Pertany a la Parròquia de Vespella, dins del terme municipal de Gurb. L'ermita original es del s. XII Se sap que l'any l.356 el papa Innocenci VI, li concedí una butlla amb indulgència plenària per tot aquell que visités la Santa. L'església és en l'actualitat una edificació rectangular clarament barroca." Font: Web de l'Ajuntament de Santa Cecília de Voltregà
Информација

Taula d'orientació dels voltants (789 m)

Vistes a la Plana de Vic amb el Cabrerès i Santa Magdalena al fons (770 m)

Façana Ermita Santa Perpètua (789 m)

Vistes als turons que hem visitat des d'el Pla de l'Om (617 m)

A l'esquerra Ermita de Santa Perpètuta i a la dreta, Castell de Voltregà i Ermita de Sant Martí Xic
slika

Camí agrícola de tractors (558 m)

Granja Más Vilanera (581 m)

Dead-end street

Masia Les Corts (660 m)

El camí continua per aquesta finca privada. Hem demanat permís per a passar i ens han obert la tanca molt amablement, però.... mireu la següent foto... :-(
Ризик

El camí està fet malbé per les pluges!!! (675 m)

Atenció! Aquest tram previst en la ruta per a enllaçar amb el Camí de Sant Julià de Sassorba, es troba en mal estat, amb considerables forats, una bona pendent i terreny inestable. Girem cua a buscar camí alternatiu...

Ja veiem Vic i la C25 des d'el Camí del Borrel (662 m)

parking

Final de la ruta. Vic, benzinera en la N-152a (495 m)

En aquest indret trobareu instal.lacions de rentat de cotxes a pressió... possiblement voldreu treure tot el fang que heu acumulat pel camí :-)

26 коментар(а)

• Слика од joseaclariana

joseaclariana 04.01.2019.

Una passada de ruta! M'ha agradat moltíssim. Vistes impressionants, els Santuaris molt macos i ben trobats. La ruta, com a mínim avui dia 04/01/2019, molt divertida i no apte per vehicles que no siguin 4x4 dels tradicionals ja que he trobat fang i gel per aburrir. (potser unes altres dates canvia).
    Un cop més agraïr a l'autor la currada que es fa (ja ets un fixe on trobar rutes 😉)

Joan Rover 07.01.2019.

Hola joseaclariana de nou! Molt agrait pels teus comentaris i valoració de la ruta. Jo encantat de compartir-la i que t'hagi agradat!!!
    Seguim fent rutes, tenim molt per a descubrir no gaire lluny de casa.
    Salutacions,

• Слика од Toubab

Toubab 27.02.2019.

Es posible que mañana vaya a hacerla pero ya quiero agradecer el esfuerzo del autor en explicarla con tanta riqueza de detalles. Si la hago pondré comentarios. Gràcies.

Joan Rover 27.02.2019.

Ánimo Toubab, ya nos contarás tu experiencia personal de la ruta, seguro te gustará!

• Слика од jerospeed

jerospeed 27.02.2019.

La ruta tiene una pinta excelente...seguramente este próximo sábado iré con la familia a pasar el día con comida en la montaña incluida. Ya contaré mi experiencia!!!
    Gracias Joan por compartir.

Joan Rover 27.02.2019.

Hola jerospeed, genial, es una ruta muy variada, seguro la disfrutaréis! Ya nos contarás tus impresiones.

• Слика од Toubab

Toubab 28.02.2019.

Ruta bonita y tal y como explica Joan Rover. Muchas conexiones con masías están pavimentadas, sobretodo si hay algo de pendiente para evitar su deterioro y levantar polvo. He hecho la ruta en sentido inverso y la única pega ha sido cierta calima.
    La ruta ofrece preciosas vistas del Cabrerés, Guilleries y Montseny hacia el este y del Cadí y Pirineos mirando al Norte y noroeste.
    A quien le guste sacar fotos le sugiero ir a partir de mediodía para no tener el sol de cara.
    La combinación de masías, ermitas y campos junto con las vistas hace que la ruta sea bien bonita. Creo que es muy fácil, sobretodo si no hay barro y apta para SUV. He visto alguna rodera profunda pero seca que no debería ser obstáculo de nada. Algún pequeño tramo tiene piedras pero nada difícil.
    Quien busque poner su 4x4 en apuros no lo hará aquí, la ruta es un bonito paseo con buenos lugares donde hacer picnic.
    Gracias Joan Rover

Joan Rover 01.03.2019.

Genial Toubab, agradecemos tus impresiones y valoración de la ruta. Cada uno, desde su experiencia, vehículo y expectativas la vive de una manera muy particular, aportando en todo caso, información de gran valor para quienes se interesen en hacerla. Bien pensado, tu propuesta de hacerla en sentido inverso tiene un gran sentido si queremos hacer la pausa para comer en Sant Martí Xic, el lugar idóneo y casi al final de la ruta.
    Gracias de nuevo y hasta pronto Toubab!

• Слика од jerospeed

jerospeed 03.03.2019.

I have followed this trail  проверено  View more

Ruta realizada en el día de ayer, 02 Marzo 2019. Es una ruta distraída, con muchas cosas que ver. Si se realiza en días en los que hace tiempo que no llueve es fácil. Los paisajes son impresionantes. Gracias a Juan Rover por compartir está ruta.

Joan Rover 04.03.2019.

Hola jerospeed, celebro te haya gustado la ruta. Un placer compartirla y si además lo habéis pasado bien descubriendo nuevos lugares y rincones, mucho mejor. Muchas gracias por tus impresiones y valoración de la ruta, son de gran valor.

• Слика од mjorba2

mjorba2 25.03.2019.

La vem fer fa poc i end va encantar. El gorg maquissim per cert. Gràcies per les teves explicacions!

Joan Rover 26.03.2019.

Moltes gràcies mjorba2 per deixar-nos les vostres impressions i la valoració de la ruta. Celebro i molt que us hagi agradat.
    Un plaer compartir rutes amb tots vosaltres.
    Salutacions,

Joyanes 12.05.2019.

I have followed this trail  проверено  View more

Una vez mas mil gracias por el trabajo que de manera altruista estas haciendo en esta aplicación. Estoy disfrutando de mi pasión por el 4x4 y de descubrir rinconcitos catalanes que no aparecen en las guías normales de turismo.

La ruta preciosa, el entorno espectacular. Hoy dia seco y soleado el camino para un 4x4 normal es facil si bien no creo que un SUV pase por todos los sitios puesto que hay roderas y lanchas de piedras por algunos puntos. Por tanto un dia de lluvia la ruta desde el punto de vista del 4x4 será mucho mas divertida pues habra tramos con barro.

Desde el punto de vista turistico muy buena combinación de espacios. Se disfruta de las vistas de la Plana de Vic y nos adentramos en algunos monumentos historicos.

Aconsejo hacerla con calma para hacer las muchas paradas que hay.

Por ultimo comentar que cuando pasas Vespella hay un par de granjas que cortan la ruta y toca tirar de mapa y buscar camino, si bien en los dos sitios que se corta hay ruta alternativa parelela o casi paralela. En concreto la primera vez que no puedes seguir el track es porque hay un sembrado y recordar que hay gente que vive de eso y no se pisa!! y el segundo es una explotacion porcina que literalmente ha puesto puertas al camino y estan cerrados con llave.

Un saludo a todos y especialmente a ti Joan.

Joan Rover 12.05.2019.

Muchas gracias Joyanes por tus detallados comentarios de la ruta y la interesante aportación de información sobre el estado actual de caminos y accesos, sin duda serán apreciados y considerados por quienes se interesen por hacerla también. Como bien dices, es una ruta para "hacerla con calma" y disfrutar de todos sus encantos. Celebro que te haya gustado! Seguimos dibujando caminos! :-)

Joyanes 12.05.2019.

ese es el track que hemos grabado. Debido a que la aplicacion se queda pillada nos ha costado volver sobre nustros pasos 2 o 3 veces

Joan Rover 24.05.2019.

Hola Joyanes! Una observación sobre tu comentario que "la aplicación se queda pillada". Si es porque dependes cobertura de móvil para seguir la ruta es normal que ocurra y se quede "pillada" en las zonas sin cobertura. La solución es llevar los mapas de Wikiloc descargados en el móvil (ocupa unos 700 MB de memoria). De esta manera navegas directamente con el mapa, no se pierde nunca y además, no consumes datos de navegación!. Para descargar los mapas debes tener la versión de pago de Wikiloc (no la básica gratuita), creo que cuesta unos 5€/año y vale mucho la pena.

Joyanes 24.05.2019.

Exactamente Joan, aun llevando la version de pago por el tema de mapas offline se sigue quedando pillada tanto en movil samsung con android, Iphone, tablet marca la pava y movil sony. Lo he probado en varios dispositivos y no hay manera. Siempre con mi sesion y solo en un dispositivo porque te deja abrir la misma sesion en varios sitios pero entonces si que seria normal que se cuelgue

Joan Rover 24.05.2019.

Pues vaya, que mala suerte! No recuerdo que me ha pasado nunca, ni con Samsung ni con iPhone. Por si te sirve, los tracks de las rutas los cargo previamente en un GPS de SUUNTO (Ambit 3 Peak), y es lo que siempre uso para navegar. Como ya sabes, los GPS's no dependen de coberturas de red y no se cuelgan prácticamente nunca. En rutas de alta montaña con nieve, completamente cubierto y con visibilidad nula, en condiciones donde muchos se han extraviado y perdido, nos ha guiado hasta el destino con absoluta precisión. Te aseguro que nos ha sacado de más de un apuro en varias ocasiones.

Joyanes 24.05.2019.

Yo llevo la tablet con oruxmap offline y gps y asi me grabo los tracks. Wikiloc en el movil para guiarme. Si wiki se qeda pillao tiro de mapa y a explorar tb llevo el gps garmin q no ves el mapa offroad pero si te dice coordenadas. Llevo el parabrisas del Disco lleno de pantallas. Pero cuando hagamos una juntos ya me enseñas tus sistemas :)

y tambien va el Iphone de la jefa con alguna aplicacion de mapas offline pa no perdernos haha

Joan Rover 24.05.2019.

Vas cargado de tecnologías, con todo ese arsenal es casi imposible perderse! :-)
    Recientemente he creado un grupo para salidas 4x4 entre semana para los que tenemos disponibilidad. Si es tu caso y te interesa serás bienvenido!

Joyanes 24.05.2019.

Pues todo seria cuadrar. Si no a todo a alguna podré, por mi encantado

• Слика од imjomapa

imjomapa 17.06.2019.

Hola, hablaré en castellano por si no todos nos entienden.
    Muy buena ruta, Joan, la he hecho este domingo y me ha gustado.
    Ruta con buenas vistas y sitios de interés.
    Yo no he visto ninguna zona cortada, el camino que pasa por la explotación porcina que comentan si que está cerrado pero hay un camino paralelo justo al lado, de hecho creo que en realidad es el que marca el track.
    El paso que hay junto al sembrado es un camino, no se pisa el sembrado, lo que ocurre es que no pasan muchos vehículos y a veces está un poco cubierto de hierba.
    Por lo de quedarse pillado el móvil es normal, yo siempre me descargo el track en el Garmin Montana y no se pierde nunca, antes cuando navegaba con el móvil si que perdía la cobertura muchas veces.
    Saludos y hasta otra.

• Слика од imjomapa

imjomapa 19.06.2019.

Adjunto un pequeño video de la salida.

Joan Rover 19.06.2019.

Muchas gracias! Un bonito vídeo con unas vistas espectaculares!!! :-)