5,2

Погледана 33 пут(a), скинута са сервера 0 пут(a)

близу  Mojstrana, Kranjska Gora (Slovenija)

Per fer aquest recorregut caldrà combinar 2 vehicles i deixar-ne un aparcat per la tornada.

L'aproximació amb els cotxes des de Mojstrana és ben senzilla ja que hi ha força llocs per aparcar el vehicle en aparcaments habilitats per aquest efecte.

Sortim per la vall de Kot cap amunt i la idea és pujar al Rjavina i després passar la nit al refu Dom Valentina Stanica per l'endemà sortir d'allà, pujar al Triglav i fer el descens per la cara sud del Triglav fins al refu Dom Planika. Des d'allà entrarem a la vall de Krma per baixar-la i anar a buscar el segon vehicle.

Així doncs sortim i anem cap al Rjavina. Al fons de la vall fa molt bona temperatura però per la part de dalt veiem la boira que fa l'ascensor amunt i avall. Quan ens n'adonem ja ens hem ficat dins del núvol. Cal dir que la ruta està molt ben equipada amb cordes i claus en tots els llocs on són necessaris i que l'únic problema serà tenir excessiva por a les alçades. Es pot fer amb tranquilitat si es porta equipament per a vies ferrades.
Com que el núvol no deixa allargar la vista decidim que no val la pena fer el tram de 15 minuts des del Mala Rjavina fins al propi Rjavina per acabar no veient res des d'allà i comencem a baixar en direcció al Refu Dom Valentina Stanica tot coincidint amb moltes cabres salvatges que no tenen cap mena de por a les persones i que no fugen... fantàstic.
El Refu ja fa estona que s'intueix de l'altre costat, on el núvol no hi arriba, una darrera pujadeta senzilla i ja hi som. Xerrem i esperem l'hora del sopar.

L'endemà esmorzar matiner i sortim cap al Triglav que és un cim amb molta afluència d'excursionistes a l'estiu i també perfectament equipat amb cordes i claus al llarg de tota l'ascensió. en 3/4 d'hora ens hem plantat al mega refugi al peu del Triglav i comencem a pujar. Ja hem vist que es formarà un embús en algun moment degut a la gent que ja està baixant del cim. Hi ha un parell de trams bastant aeris però si no es té por a les alçades es pot fer sense agafar-se a la corda ni als claus.

Les fotos al cim, on hi han posat una mena de coet on hi pot entrar una persona ens enganxen amb un somriure xulíssim i a més a més ens han dit que els eslovens consideren fills adoptius d'Eslovènia als estrangers que fan el cim. Mare meva com ens hagin de pagar a tots una pensió d'aliments! al cim hi ha una barreja d'idiomes que fa por!!!

Anem cap avall! sortim del Triglav pel costat contrari d'on hem pujat. Aquí hi ha molta menys gent i això s'agraeix molt però el terreny aquí té més pedres soltes i això és un risc afegit a la pròpia PARET que s'ha de baixar. Per aquest motiu qualifico el recorregut com a DIFÍCIL. El casc al cap doncs i anem al refu Planika i des d'alla per la llarga vall de Krma fins al vehicle.

Insisteixo que no és apte per a gent amb vertigen o poca experiència en grimpades i ferrades... És imprescindible portar casc i material per assegurar-se.