andreja

Uploaded 22.07.2012.

4,7
9,4

близу  Zaječar, Central Serbia (Serbia)

Ova tura podjednako je dobra u oba smera, u zavisnosti od toga da li ste željni nabijanja kondicije ili spuštanja brzinom od 60 i više km/h.
U treku je prikazana ova druga varijanta, gde najpre asfaltom idete do gornjeg groblja u Velikom Izvoru. Tu skrećete sa prevoja desno i sada kolskim putem prolazite tik pored groblja. Uskoro ste pred ulazak u bagremovu šumu na mestu odakle imate lep pogled na Zaječar, Rtanj i Tupižnicu. Inače ovaj put vas vodi na željeno mesto i sa njega praktično ne skrećete nigde. Uspon je vrlo prijatan, osim na pojedinim kratkim deonicama gde je veoma strm, i gde je podloga prošarana stenama i dubokim kolotrazima, što svakako ovaj deo čini zanimljivim. Vaše napredovanje uzbrdo završava se na mestu gde je levo od vas u rastinju ušuškano utvrđenje. Velika je šansa ukoliko nikada niste bili, ili ne koristite navigaciju, da ćete ga propustiti, iako je nepunih 50 metara od vas. Put uskoro čak ide malo nizbrdo, a onda skreće oštro desno i eto vas na asfaltnom putu za carinarnicu. Odavde kreće najduži i najbolji asfaltni spust u bližoj okolini Zaječara. Put je dovoljno širok i kvalitetan pa vam kočnice neće trebati, ali vodite računa o vozilima. Nemojte se tuda spuštati u sumrak i po mraku bez osvetljenja, zbog svoje i tuđe bezbednosti. Vrlo brzo ćete biti u Višnjaru, iako će vam telo vapiti za još ovog spuštanja...
Druga opcija, odnosno drugi smer, teraće vas da čvrsto i dugo pedalate uzbrdo, što mnogi Zaječarci koriste kao trening zonu. E sada, kada se odvojite sa asfalta, od utvrđenja sledi vrlo dinamičan spust do Velikog Izvora za ljubitelje off road zabavljanja.
Sve u svemu, koji god smer da odaberete nećete pogrešiti...