andreja

Степен тешкоће   Средње

Uploaded 22.07.2012.

8,9

близу  Zaječar, Central Serbia (Serbia)

Ova vožnja je vrlo dinamična, u pogledu uspona i spuštanja, podloge kojom vozite i promenama ambijenta, i vožnja koja će vas odvesti na solidnih 500 metara nadmorske visine južno od vrha Vrške Čuke, što ustvari predstavlja najviši kvalitetan kolski put u bližoj okolini Zaječara.

Od Zaječara se krećete putem ka graničnom prelazu, ali se pred prvu uzbrdicu odvajate desno. Ovde ste i dalje na asfaltnom putu i idete do njegovog završetka. Na njegovoj polovini negde, levo od asfalta stotinak metara, imate sjajne izvore vode i hladovinu za odmor. Ovi izvori nikad ne presušuju, pa su zgodno svratište za bicikliste. Od kraja asfalta skrećete levo na kolski put i on vas ubrzo uvodi u početak Prlitskog kanjona, do mesta zvanog Vlaški Do. Zemlja ispod vas koja se crni pokazatelj je da ste na trasi nekadašnje Belgijske pruge. Vlaški Do i predstavlja početak ove pruge kojom se davno prevozio ugalj do Dunava. Postoji livada, i na njenom samom početku sa leve strane puta izvor, ali voda na njemu jedva curka, a u letnjim mesecima je i nema. Ovo mesto poznato je među Zaječarcima i kao mesto za piknike i slavljenje 1. maja. Odavde možete peške do ostataka crkvice u čumi ili do vrha na kome je krst, sa koga se pruža fantastičan pogled na kanjon. Vi od livade prelazite preko potoka i onda vas čeka stotinak metara guranja po veoma strmoj stazici, da biste se priključili kolskom putu i nastavili dalje. Još par stotina metara je jako strmo i kamenito, ali vožljivo, i ubrzo ste na platou i na ravnom gde ćete brzo napredovati i imati lep pogled okolo. Kad naiđete na asfaltni put između Avramice i Prlite samo pređte preko njega i nastavite pravo. Put je odličan, sa jačim i blažim usponima, prolazite pored Male Čuke, i uskoro ste na najvišljoj tački ove vožnje. Imajte na umu da ste od tog mesta neko vreme u graničnom pojasu. Put se sada spušta i prolazi pored karaule Zatvornice, a onda se na jednoj od narednih raskrsnica odvajate levo i tu pazite da ne pogrešite jer put koji ide pravo je kvalitetniji. Od ove raskrsnice krećete da se spuštate ka Vratarnici, i imate skoro 5 kilometara uzbudljive vožnje nizbrdo. Poslednji strmi furiozni deo završava u Šaškoj reci. Ako vas interesuje, pođite malo ulevo pa ćete preko reke u stenama videti pećinski otvor. Možete do te pećine ali četvoronoške kroz šumu, a ovaj otvor koji ste odozdo videli ustvari nije ulaz nego 'prozor' u pećini do koga možete iznutra doći. Ako vas to ne zanima vožnju nastavljate nizvodno putem pored reke i za par minuta ste u Vratarnici. Iz Vratarnice je u treku ucrtan povratak ka Zaječaru starim putim, koji je takođe veoma interesantan, ali možete i standardno asfaltom.