andreja

Степен тешкоће   Лако

Uploaded 24.07.2012.

9,0

близу  Zaječar, Central Serbia (Serbia)

Ova tura spada u omiljene među Zaječarcima. Uglavnom ćete voziti po blagom terenu, a jedinu teškoću zadaće vam Bratujevac, iz kog god smera mu prišli.
Prava tura za uživanje, čak i za rekreativce i početnike. Od Zaječara se vozite ka Knjaževcu ravnim i kvalitetnim asfaltom, i lagano se zagrevate, dok vas sa leve strane nadgleda početak Stare Planine. Jedino je dosta vozila na putu koja se baš tu kreću velikim brzinama, pa je potreban oprez. Nakon 9 km od centra grada skrećete desno ka Grlištu, i put je ovde uži, blago talasa, i penje se par kilometara do sela. U selu rade dve prodavnice, a ona pored reke sa klupicama i suncobranima je pravo mesto za odmor. Odatle, treba se kratko napeti i eto vas na brani i pogled preko vode puca. Tu je ujedno i kraj asfalta, pa nastavljate makadamom uz obalu. Sa desne strane, ispod puta ugledaćete nedavno uređenu plažu. U sred leta, ponesite kupaći, i prepustite se rashlađivanju i uživanju. Još par stotina metara i stiže se najpre do česme, a onda i manastira. Takođe preporučujem desetominutni obilazak i tankanje. Dalje pratite put oko zaliva i na prvoj raskrsnici skrenite oštro levo i uzbrdo kod vikendice. Sada ste na putu koji ide oko jezera i stiže do sela Leskovac. Ovde ste u divljini i sve vreme sa visine vam se ukazuju pogledi na jezero iz raznih uglova. Put je ponegde pomalo zarastao, ali je sve vreme vožljiv. Imajte na umu da postoji poprilična deonica u šumi u kojoj se nakon kiše sakupi dosta vode i blata, pa izbegavajte tada ovu turu. Negde na sredini jezera imate levo od puta šahtu i crevo iz koga se možete napiti vode iz dubina Tupižnice. Nadomak Leskovca put je sve kvalitetniji, vijugate levo desno i gledate selo sa visine. U selo se spuštate veoma brzo i eto vas ponovo na asfaltu i u centru gde je još jedna prodavnica gde se možete okrepiti. Nakon sela prolazite plažu koja je sa ove strane jezera i koju takođe možete iskoristiti. Od nje kreće i najveći uspon na turi, ne tako dug, ali veoma strm, što možete zaključiti iz profila terena. Tu će se i oni u formi dosta pomučiti, a ostali zasigurno sjahati i lagano gurati. U treku je prikazana prečica ka vrhu koja se odvaja na jednoj krivini koju nećete promašiti, ali do gore svakako možete nastaviti i asfaltom. Ako ste na prečici, podloga je krupan šljunak koji će jedva dozvoliti da tu pedalate. Sve u svemu uskoro ste na brdu Bratujevac, i to je najviša tačka ove vožnje. Odatle ćete se furiozno kroz Šljivar spustiti čak do Lubničke reke, a onda vas čeka još jedan uspon na Kraljevicu. Odatle ko kako želi, može se asfaltom do kasarne, ili preko Kraljevice.
Kontra smer ove ture znači lagano savladavanje Kraljevice i spust do Lubničke reke, ali onda sledi osrednje strm, ali konstantan i 6 kilometara dug uspon, pa sami odlučite šta vam je bolje i interesantnije za činiti.
Zaključak je da sa ovom turom nećete pogrešiti, da ima dosta mesta za uživanje, i da ćete kući stići ispunjeni. A što se težine tiče, znam par devojaka koje su je izvozile, pa zašto ne biste i vi..?